Meteorológiai műszerek otthon
Műszer csatlakoztatása a MetNet-re
MetNet WS feltöltő: LINK MetNet WD feltöltő: LINK
MetNet cumulus feltöltő: LINK
Figyelem! Akinek Netatmo és Ruuvitag műszere van, az mostantól felkapcsolhatja a MetNet-re is!
Műszereim LINK
Csatlakoznál a légszennyezettség mérő állomáshoz? Olvasd el cikkünket
Kérdésed van ezzel kapcsolatban? Írj nekünk a legszennyezettseg(kukac)metnet(pont)hu címre.
Szia! Én mérek Raspberry Pi-3-al talaj- talajfelszíni hőmérsékleteket + mérő házikóban. 7 db DS18B20 1 vezetékes szenzorokkal, 1 percenként. Naponkénti grafikonok itt találhatók (2016-11-09-től):
Link
Ha érdekel valami, nyugodtan írjál!
Link
Ha érdekel valami, nyugodtan írjál!
Szia!
Ha jól értelmezem, akkor ún. "fűszinti" hőmérsékletet szeretnél mérni. Ha a MET-ÉSZ-re felmész az OMSZ oldalán, akkor Németh Péter rakamazi észlelőnek van ilyen rendszere, ha jól tudom. Közvetlenül nem lehet írni egymásnak, de a fórumon keresztül igen. Nem tudom, pontosan, mi a mérési cél, de ha csak a hajnali/reggeli lehűlés mérése a cél, akkor viszont elegendőnek tartanám a radiációs minimum méréssét. Ez alacsonyabb érték lesz szinte minden esetben, mivel itt nincs árnyékoló, ami a kisugárzást mérsékelné. Ebben az esetben egy villás-borszeszes minimum-hőmérő elegendő, amit a Lombik Kft-nél kapni, de sokkal olcsóbb külföldről:
Link
Inkább tehát az analóg mérésben tudok segíteni, digitális érzékelőnek ún. Wire szenzorokat szoktak ilyen célra vásárolni.
Túl sokat nem tudtam segíteni, de talán kindulási pontnak jók lesznek a fenti információk.
Ha jól értelmezem, akkor ún. "fűszinti" hőmérsékletet szeretnél mérni. Ha a MET-ÉSZ-re felmész az OMSZ oldalán, akkor Németh Péter rakamazi észlelőnek van ilyen rendszere, ha jól tudom. Közvetlenül nem lehet írni egymásnak, de a fórumon keresztül igen. Nem tudom, pontosan, mi a mérési cél, de ha csak a hajnali/reggeli lehűlés mérése a cél, akkor viszont elegendőnek tartanám a radiációs minimum méréssét. Ez alacsonyabb érték lesz szinte minden esetben, mivel itt nincs árnyékoló, ami a kisugárzást mérsékelné. Ebben az esetben egy villás-borszeszes minimum-hőmérő elegendő, amit a Lombik Kft-nél kapni, de sokkal olcsóbb külföldről:
Link
Inkább tehát az analóg mérésben tudok segíteni, digitális érzékelőnek ún. Wire szenzorokat szoktak ilyen célra vásárolni.
Túl sokat nem tudtam segíteni, de talán kindulási pontnak jók lesznek a fenti információk.
Sziasztok!
Talajfelszín hőmérsékletet szeretnék mérni, közvetlenül a felszín felett. Van valakinek erre vonatkozóan tapasztalata? (Szenzorok, árnyékolók)
Link
Talajfelszín hőmérsékletet szeretnék mérni, közvetlenül a felszín felett. Van valakinek erre vonatkozóan tapasztalata? (Szenzorok, árnyékolók)
Link
Sziasztok!
A régi 500 Ft-os zöldikémet tél legelső napján szétfagyasztottam
Vettem egy drágábbat (ez már súrolta a 700-at, de csak ez volt). Ami nagyon szép, jobban leolvasható, csak éppen nagyon hidrofób, azaz az esőcseppek mindenhol "ottmaradnak" rajta, így egy kicsit "alulmér". (ha megrázom/lögybölöm, stb. akkor 2-3 tizeddel nő a csapi szintje)
Valakinek tapasztalata ilyen téren? Vagy csak koszoljam be és mossam ki úgyahogy?
A régi 500 Ft-os zöldikémet tél legelső napján szétfagyasztottam

Vettem egy drágábbat (ez már súrolta a 700-at, de csak ez volt). Ami nagyon szép, jobban leolvasható, csak éppen nagyon hidrofób, azaz az esőcseppek mindenhol "ottmaradnak" rajta, így egy kicsit "alulmér". (ha megrázom/lögybölöm, stb. akkor 2-3 tizeddel nő a csapi szintje)
Valakinek tapasztalata ilyen téren? Vagy csak koszoljam be és mossam ki úgyahogy?
Nincs mit, szívesen!
Az árnyékolókkal kapcsolatos tanulmányt én is olvastam, de saját tapasztalatról is tudok beszámolni. Van házikóm is, és tányéros árnyékolóm is, ugyanaz, amit az OMSZ használ (Vaisala DTR-13).
Nos a tapasztalatom az, hogy borult, és pláne szeles időben nincs nagyon különbség a két árnyékolási módban, napos időben viszont annál inkább. átlagban 0,6-0,7 fokkal mér felül a faház a tányéroshoz képest méréseim szerint,, szélsőséges esetben, derült, szélszegény időben picit többet.
A hőmérséklet-változásokra ugyan lassabban reagál megfigyeléseim szerint, de leköveti a változásokat. Amennyiben a napi min/max érték a legfontosabb, úgy abban az esetben pláne nem számít, mennyire gyors.
Viszont nem kell elkeseredni, mert hosszú évtizedekig a faház volt a standard, az éghajlati adatsorok zöme még ezekben lett mérve, automaták csak a 2000-es évek elejétől kezdetek terjedni. Lényeg, hogy amennyiben faházban kezdesz mérni, úgy végig abban mérj, hogy az adatsor homogén legyen.
Talán az árnyékolás módjától még fontosabb, hogy jól válaszd meg majd a telepítés helyét, mert az évtizedekre szól majd, ez is a homogenitást szolgálja. Épületektől, fáktól lehetőleg távol, nyílt, sík, jól szellőző területet választva, de ezt úgy is tudod.
És ami talán a legfontosabb, mindegy, mivel mérsz, de ha teheted és van anyagi lehetőséged, kalibráltasd évente a hőmérőt.
Az árnyékolókkal kapcsolatos tanulmányt én is olvastam, de saját tapasztalatról is tudok beszámolni. Van házikóm is, és tányéros árnyékolóm is, ugyanaz, amit az OMSZ használ (Vaisala DTR-13).
Nos a tapasztalatom az, hogy borult, és pláne szeles időben nincs nagyon különbség a két árnyékolási módban, napos időben viszont annál inkább. átlagban 0,6-0,7 fokkal mér felül a faház a tányéroshoz képest méréseim szerint,, szélsőséges esetben, derült, szélszegény időben picit többet.
A hőmérséklet-változásokra ugyan lassabban reagál megfigyeléseim szerint, de leköveti a változásokat. Amennyiben a napi min/max érték a legfontosabb, úgy abban az esetben pláne nem számít, mennyire gyors.
Viszont nem kell elkeseredni, mert hosszú évtizedekig a faház volt a standard, az éghajlati adatsorok zöme még ezekben lett mérve, automaták csak a 2000-es évek elejétől kezdetek terjedni. Lényeg, hogy amennyiben faházban kezdesz mérni, úgy végig abban mérj, hogy az adatsor homogén legyen.
Talán az árnyékolás módjától még fontosabb, hogy jól válaszd meg majd a telepítés helyét, mert az évtizedekre szól majd, ez is a homogenitást szolgálja. Épületektől, fáktól lehetőleg távol, nyílt, sík, jól szellőző területet választva, de ezt úgy is tudod.
És ami talán a legfontosabb, mindegy, mivel mérsz, de ha teheted és van anyagi lehetőséged, kalibráltasd évente a hőmérőt.
Találtam egy ilyet: Az árnyékolók hatása a léghőmérséklet-mérések és a hosszú távú adatsorok megbízhatóságára. Készítette: Morvai Krisztián. V. évf. meteorológus
Különböző árnyékolókat hasonlított össze, statisztikai eltéréseket és korrekciós formulákat állítottak fel
nimbus.elte.hu/tanszek/docs/MorvaiKrisztian_2010.pdf
Különböző árnyékolókat hasonlított össze, statisztikai eltéréseket és korrekciós formulákat állítottak fel
nimbus.elte.hu/tanszek/docs/MorvaiKrisztian_2010.pdf
Normál horganyzott bádoglemez, festeni a gyakorlatban nem szokták. Fontos viszont, hogy a tető széleire is rá legyen hajtogatva a lemez, hogy ne tudjon aláfolyni a csapadék.
Természetesen !
A tetejét mivel kell burkolni ? Festett horganyzott lemez ? Alu-tábla ? Festeni kell-e fehérre ?
A tetejét mivel kell burkolni ? Festett horganyzott lemez ? Alu-tábla ? Festeni kell-e fehérre ?
Az 50-es lamella tényleg kilóg, meg masszívabb is, én elsőre 30-ast lőttem be. A tetejüknél a pár mm réstől én bőven nagyobbra számítottam, és tényleg, a pdf-ben lévő zsaluzási méretek alapján a rés kb. 10 mm-nek adódik. A lamellák merőleges távolságára pedig kb. 20 mm.
Köszönöm, hogy méricskéltél és rajzoltál ebben a zimában :-)
Köszönöm, hogy méricskéltél és rajzoltál ebben a zimában :-)
Nálam a következőképpen van megoldva:
A lamellának mindenképpen kijebb kell állnia mint a tartóoszlop. Még nem láttam olyan szabályosan megépített mérőházat, ahol ne lett volna kijebb a lamella.
A lamellának mindenképpen kijebb kell állnia mint a tartóoszlop. Még nem láttam olyan szabályosan megépített mérőházat, ahol ne lett volna kijebb a lamella.
Na még egy próba: a traktornyomot átrajzolva, ha a belső lamellák 5 mm-rel kifelé csúsznak, akkor 15 mm lesz a rés és szellősebbé tehetem a házikót, anélkül, hogy a Nap besütne. Lamellából is kevesebb kell. A lamellák alsó csücske pont a keret élében lesz, egy 5x5 mm-es derékszögű háromszögecske nyúlik ki kifelé is és befelé is.
Köszönöm hogy segítesz !
Az általam szerkesztett traktornyom : 30x5 mm keresztmetszetű lamella esetén a merőleges távolságok 10 mm minden felé, és ez belefér az 50 mm-es tartókeret szélességébe is. A lenti rajz szerint a lamella szélességét akár 25 mm-re is csökkenthetem, még nem süt be a Nap. Lehet hogy az 5 mm viszont túl kevés ? Még egy kérés : Megtennéd hogy leméred a lamellákat és a köztük lévő merőleges távolságot a saját házikódon ? Azután irány az asztalos :-)
Az általam szerkesztett traktornyom : 30x5 mm keresztmetszetű lamella esetén a merőleges távolságok 10 mm minden felé, és ez belefér az 50 mm-es tartókeret szélességébe is. A lenti rajz szerint a lamella szélességét akár 25 mm-re is csökkenthetem, még nem süt be a Nap. Lehet hogy az 5 mm viszont túl kevés ? Még egy kérés : Megtennéd hogy leméred a lamellákat és a köztük lévő merőleges távolságot a saját házikódon ? Azután irány az asztalos :-)
A külső és a belső lamellák egyforma méretűek, csak a belső kb 5 mm-el lejjeb van. nem szabad - ahogy írod "L" betűst csinálni, mert az gátolja a levegő áramlását. A tartókeretbe kívül és belül is nútot kell készíteni a lamellákat és abba kell rögzítve belehelyezni.
Nekem is Steveson féle mérőházam van, de nem tapasztaltam, hogy lomhább lenne. Ezért is írtam, hogy puhafából kell készíteni, mert a fenyőfa lazább szerkeze miatt nem melegszik fel annyira mint a sűrűbb keményfa.
Nagyon fontos még, hogy a tető alatti és az alsó részeket pontosan úgy készítsd el, mint a rajzon van, mert csak így tud megfelelően szellőzni, illetve védeni a hősugárzás ellen.
Nekem is Steveson féle mérőházam van, de nem tapasztaltam, hogy lomhább lenne. Ezért is írtam, hogy puhafából kell készíteni, mert a fenyőfa lazább szerkeze miatt nem melegszik fel annyira mint a sűrűbb keményfa.
Nagyon fontos még, hogy a tető alatti és az alsó részeket pontosan úgy készítsd el, mint a rajzon van, mert csak így tud megfelelően szellőzni, illetve védeni a hősugárzás ellen.
Köszi, találtam erről is ábrát, viszont nem egyértelmű, hogy a külső és belső lamellák felső csúcsa összeér-e vagy nem ? Találtam ilyet is, olyat is. "L" betűst legyártani talán könnyebb, viszont ha nem ér össze, talán jobban szellőzik. Nyilván a rés miatt jobban kell figyelni a belső hosszának kiszerkesztésekor, hogy bent sötét maradjon. Vagy tévedek ? Kicsit tartok attól, hogy a nagytömegű ház lomhább lesz mint a tányéros árnyékoló, ezért lehet hogy a nyitott "L" betűs jobb lesz. Mi az igazi ?
A lamellákat úgy kell elhelyezni, hogy a napsugár még vizszintes napállás mellet se tudjon besütni a házikóba. Ehhez a belső oldalon lévő lamellák aljának lejjeb kell lennie mint a külsők alja. A lamellák dőlésszöge 45 fok legyen. Az egész házikót puhafából kell elkészíteni.
Közben megtaláltam: Link
Csak a lamellák távolsága hiányzik egyelőre :-)
Csak a lamellák távolsága hiányzik egyelőre :-)
Sziasztok ! Szabványos hőmérőház méretekre lenne szükségem. Munkahelyre biztonsági okokból az árnyékoló nem túl szerencsés, ezért a fából készült zárható ház mellett döntöttünk. Előre is köszönöm ! Keresgéltem, itt is, de csak a hasonló kérdések bukkantak fel, az azokra adott válaszok nem :-(( Vagy csak bénázok ...
Köszi de ezeken már rég túl vagyok. Végigjártam a szomszédokat, zavaró jel után kutatva, ráadásul az állomásom 868MHz-en működik. Az új állomás üzembe helyezése után nem jelentkeznek ezek a jelenségek, majd ahogy egyre "korosabb" lesz a műszer, úgy kezdi sűrűbben produkálni a hibát.
Sziasztok.
Egyre gyakrabban olvasom, hogy a rádiós kapcsolat megszakad, hibás adatok jelennek meg stb.
Ezek lehetséges okaira szeretnék rávilágítani ebben a kis eszmefuttatásban.
Általában a mérőállomások vezeték nélküli kapcsolathoz a 433.9MHz-es szabad felhasználású
engedélyhez nem kötött rádiófrekvenciát használják.
A vezeték nélküli jelző és adattovábbító eszközök nagy többsége is ezen a frekvencián üzemel
ebből kifolyólag előbb utóbb adódik, hogy ezek az eszközök működés közben elkezdik egymást
zavarni. Sorolom hogy milyen eszközökről lehet szó:
vezeték nélküli fejhallgatók vagy videó jel továbbítók, távirányítós garázs és egyéb kapuk,
vezeték nélküli kaputelefonok, távirányítós játékok, a nagy kedvencem mostanában az intelligens
fűtőrendszerek hőmérséklet jeladói kazánok radiátorok szelepei, autóriasztók lopásjelzői és a
távirányító kulcsok, időjárás mérő állomások. Egy kisváros lakótelepén a távfűtési rendszert
árasztották el okos radiátorszelepekkel amik 5-10-15 másodpercenként ontják magukból az adatot
szép volt nézni micsoda jel orgia volt ott, gyakorlatilag lehetetlenné téve bármilyen más
adat átvitelét még a város másik felében is.
Soroljam még?
Elvileg ezek az eszközök egy kóddal párosítva vannak a saját készülékeikhez, így valamennyire
védettek más eszközök által kisugárzott adatok vételével szemben de azért ha egymásra adnak akkor
elnyomják egymás jeleit és kész a hibásan vett adat esetleg a kapcsolatvesztés.
Mit lehet tenni ellene? Sajnos nem sokat de azért néhány ötletet adok:
- ha lehet csökkenteni kell a jelátvitel távolságát így erősebb lesz a saját eszköz jele
a zavaró eszköz jelénél ha az távolabb van (mondjuk a szomszédban)
-közvetlen rálátás biztosítása a kültéri és a beltéri egység között (pl. ablakon keresztül)
- nagyobb jobb antenna használata, ami néha segít néha nem, mert a jobb antenna a távolabbi
zavaró jelet is jobban veszi
- ha csak vezeték nélküli kapcsolat lehetséges érdemes már a készülék vásárlásakor azokat a
típusokat előnyben részesíteni amik nem a 433.9MHz-es sávot használják, hanem a 868MHz-es mert
ez utóbbin még kevesebb eszköz működik így kevesebb a zavarás lehetősége, másrészt a 868MHz-es
jel nagyobb távolságról is jobban átjut a tégla és beton falon mint a 433MHz-es
- ha lehet át kell térni a vezetékes kapcsolatra amennyiben az állomás támogatja ezt az üzemmódot
két hátránya van a vezetékes kapcsolatnak, ki kell építeni és a villámlások okozta másodlagos
túlfeszültség következtében a készülék meghibásodhat, ennek az esélyét túlfeszültség védő
használatával lehet csökkenteni
Röviden ennyi, remélem sikerült ötleteket adni a kapcsolatvesztési hibák megtalálására.
Persze nem egyszerű a zavaró jelek megtalálása speciális műszer vagy legalább egy FM vevőkészülék
nélkül de azért sok sikert kívánok hozzá mindenkinek.
Egyre gyakrabban olvasom, hogy a rádiós kapcsolat megszakad, hibás adatok jelennek meg stb.
Ezek lehetséges okaira szeretnék rávilágítani ebben a kis eszmefuttatásban.
Általában a mérőállomások vezeték nélküli kapcsolathoz a 433.9MHz-es szabad felhasználású
engedélyhez nem kötött rádiófrekvenciát használják.
A vezeték nélküli jelző és adattovábbító eszközök nagy többsége is ezen a frekvencián üzemel
ebből kifolyólag előbb utóbb adódik, hogy ezek az eszközök működés közben elkezdik egymást
zavarni. Sorolom hogy milyen eszközökről lehet szó:
vezeték nélküli fejhallgatók vagy videó jel továbbítók, távirányítós garázs és egyéb kapuk,
vezeték nélküli kaputelefonok, távirányítós játékok, a nagy kedvencem mostanában az intelligens
fűtőrendszerek hőmérséklet jeladói kazánok radiátorok szelepei, autóriasztók lopásjelzői és a
távirányító kulcsok, időjárás mérő állomások. Egy kisváros lakótelepén a távfűtési rendszert
árasztották el okos radiátorszelepekkel amik 5-10-15 másodpercenként ontják magukból az adatot
szép volt nézni micsoda jel orgia volt ott, gyakorlatilag lehetetlenné téve bármilyen más
adat átvitelét még a város másik felében is.
Soroljam még?
Elvileg ezek az eszközök egy kóddal párosítva vannak a saját készülékeikhez, így valamennyire
védettek más eszközök által kisugárzott adatok vételével szemben de azért ha egymásra adnak akkor
elnyomják egymás jeleit és kész a hibásan vett adat esetleg a kapcsolatvesztés.
Mit lehet tenni ellene? Sajnos nem sokat de azért néhány ötletet adok:
- ha lehet csökkenteni kell a jelátvitel távolságát így erősebb lesz a saját eszköz jele
a zavaró eszköz jelénél ha az távolabb van (mondjuk a szomszédban)
-közvetlen rálátás biztosítása a kültéri és a beltéri egység között (pl. ablakon keresztül)
- nagyobb jobb antenna használata, ami néha segít néha nem, mert a jobb antenna a távolabbi
zavaró jelet is jobban veszi
- ha csak vezeték nélküli kapcsolat lehetséges érdemes már a készülék vásárlásakor azokat a
típusokat előnyben részesíteni amik nem a 433.9MHz-es sávot használják, hanem a 868MHz-es mert
ez utóbbin még kevesebb eszköz működik így kevesebb a zavarás lehetősége, másrészt a 868MHz-es
jel nagyobb távolságról is jobban átjut a tégla és beton falon mint a 433MHz-es
- ha lehet át kell térni a vezetékes kapcsolatra amennyiben az állomás támogatja ezt az üzemmódot
két hátránya van a vezetékes kapcsolatnak, ki kell építeni és a villámlások okozta másodlagos
túlfeszültség következtében a készülék meghibásodhat, ennek az esélyét túlfeszültség védő
használatával lehet csökkenteni
Röviden ennyi, remélem sikerült ötleteket adni a kapcsolatvesztési hibák megtalálására.
Persze nem egyszerű a zavaró jelek megtalálása speciális műszer vagy legalább egy FM vevőkészülék
nélkül de azért sok sikert kívánok hozzá mindenkinek.
Számtalanszor csináltam, hogy kivittem a beltérit, ráadásul lítiumos elemeket használok. Hónapokig miért nincs légköri elektromosság, ami megzavarná?
Szóval itt a lerövidített tervezett elavulás a hunyó, bárki bármit is mond.
Szóval itt a lerövidített tervezett elavulás a hunyó, bárki bármit is mond.
Ha észrevettem a kiesést , fogtam a beltérit és kimentem az érzékelőhöz ott tartottam egy darabig (volt ,hogy el sem értem odáig és már vissza is jött ,de volt , hogy nem de ilyenkor valami komolyabb légköri elektromosság blokkolja) ijyenkor nincs mit tenni . Ja , én lítium elemeket használok , ebben megvan a1.5 V ezzel stabilabb és sokkal tovább bírja . A mostaniak kb 2 évesek.
És már rá is szóltam. Megint volt egy órás szenzor kontakt kiesés.

Széladatban még soha sem volt tüske csak a hőmérsékletben ,az is ritkán ,de talán azért mert hosszú vezetékkel adták a régebbit az újabba meg én cseréltem ki hosszúra ,hogy ne legyen toldás .
Ahogy írtam, végigmentem mindenen. Rapszodikus a jel vesztés, azaz különböző időpontokban történik azonos környezetben. Mostanában jól működik.
A széladatokban szokott lenni egy 93 km/h-ás tüske ezekben az állomásban. Ez is valami típushiba.
A széladatokban szokott lenni egy 93 km/h-ás tüske ezekben az állomásban. Ez is valami típushiba.
A jel eldobást más idézi elő ,nékem két 2080-as megy egymás mellett és egy ws -9115 -ös amikor eldobják a jelet szinte egyszerre teszik és szinte azonos időben jönnek vissza ,volt ,hogy haonta kétszre is de olyan is mint most, fél éve semmi .
az egyik közel 10éves a másik 6 körül . a9115-ös is 10 év körüli soha semmi baja nem volt.
az egyik közel 10éves a másik 6 körül . a9115-ös is 10 év körüli soha semmi baja nem volt.
Kétszer a Conradtól, a mostanit meg a Market World-ből. Külföldi honlapokon is hasonló problémákat írnak erről az állomásról de ár-érték arányban nincs jobb szerintem. Április óta üzemel, azóta 4-5 alkalommal dobta el a jelet 1-2 órára. Sajnos az előző állomás is így kezdte, aztán besűrűsödtek a kimaradások.
A Lombik cég szimpatikusnak tűnik, legközelebb én is onnét rendelem meg.
A Lombik cég szimpatikusnak tűnik, legközelebb én is onnét rendelem meg.
Te honnan rendelted ezeket a selejt műszereket? Nekem is kell rendelnem egyet, teljesen megadta magát az enyém. Már csak igen ritkán mutatja a valós hőmérsékletet! Maradok ennél a típusnál, nem találtam jobbat ilyen árban. Lombiktól rendelem 36ezer az ára. 6 éve is tőlük rendeltem, akkor még 28ezer volt az ára.
Szerintem elég érdekesen néz ki ez a panel. A napelem része rendben van, úgy hogy a gond az valami e körül lehet. Link
Más árkategória és ahogy írod eredeti termék. A WS 2080-ast gyártja már boldog-boldogtalan. A mostani /harmadik állomásom/ bő fél évig kifogástalanul működött de utána megint produkálta a típushibát, azaz elveszti a szenzor kontaktust változatlan környezetben. Minden lehetséges hibaforrást kizártam már szóval a gond nem nálam van.
Az állomásomat 2007-ben vásároltam: WS-2350. Ez még eredeti LaCrosse termék. Már 11 éve üzemel hiba nélkül. Az időnként a széladatoknál jelentkező tüskéket a soros - USB átalakító produkálja.
Köszi a tanácsot de ezeken végigmentem.
Ebben az árkategóriában ezt kapod.

A kidobás helyett esetleg át lehetne nézni a kültéri belsejét. Ajánlom tówer leírását a kültéri csapimérő nyák lapjáról.
Hsz: 19969.
Hsz: 19969.
Ki kell fogni. Van akinek hosszú évekig jó. A tied is jól bírja ha már hat évet kihúzott. Én a harmadik állomást cseréltem ebből a típusból közel négy év alatt. Sajnos sok az ipari szemét már szinte mindenhol.
Pontosan már én sem emlékeztem a dátumra. Megkerestem a rendelésemet, és hát ez már 8 éve volt. Ahhoz képest azért bírta. Hajnali óráktól újra visszajöttek az adatok, és helyesen mutat, de persze az elem le van merülve. Egy fórumon olvastam olyat, hogy ez az elem indikátor meghibásodhat, és valamiféle zárlatot okoz vagy micsoda. Van rajta egy led, aminek a reset gomb megnyomása után villognia kellene, de ilyen hiba esetén ez a led folyamatosan világít, és nem alszik el. Ez leszívhatja az energiát egy kettő. Itt olvastam utána a dolgoknak, hogy mi lehet ez az egész. Link
Ezek az időjárás állomások mennyit bírnak? Egy bizonyos idő után lehet a kukába dobni őket? Van egy WH-2080 állomásom amit 2012-ben vásároltam. Az utóbbi időben naponta többször mér egy pillanatra hülyeséget. pl -38fok. Már kezd idegesíteni, hogy állandóan törölhetem ki a rekord méréseket! Kezdi megadni magát? Elemet is cseréltem. (energizer lithium) Gondolom nem tudok ellene mit tenni?!
Megadta magát a szenzor. Eljátszotta ugyan ez, mint pár nappal ezelőtt. Sajnos meghibásodott.
Egyedi esetről lehet szó, nekem a Davis VP2-ben kb. 5 évig jó egy elem (szintén CR 123), rá szoktam írni alkoholos filccel a dátumot. Volt már benne Duracell, Conrad-os elem is, de nem volt eddig egyik márkával sem gondom.
Meg kell próbálni egy másik darabot beletenni, ha akkor is hibát jelez, akkor -Davis VP2 estében- lehet, hogy a kondenzátor ment ki, akkor is ez a hibaüzenet jelenik meg, de a másik típusnál, a Vue-nél is elképzelhető.
Meg kell próbálni egy másik darabot beletenni, ha akkor is hibát jelez, akkor -Davis VP2 estében- lehet, hogy a kondenzátor ment ki, akkor is ez a hibaüzenet jelenik meg, de a másik típusnál, a Vue-nél is elképzelhető.
Még aznap cseréltem benne elemet. Teljesen új cr123 energizert tettem bele, és 2 napig jól is ment. Jelenleg is jól működik, de viszont újra kiírja, hogy gyenge az elem az érzékelőben. Lehet kezdi megadni magát a szenzor?
Ezeket a 1,5 V-os elemeket (AA, AAA) nem feszültségre kell mérni. A Voltmérő nagy belső ellenállása miatt gyakorlatilag nulla a terhelés, így a tönkrement elem is viszonylag magas kapocsfeszültséget produkál. Nyugodtan rá lehet rövid időre (1 - 2 mp) csatlakoztatni az Ampermérőt az elemre és az AA elemek esetében legalább 4-5 A-t kell mutatnia. AAA esetében 3-4 A-t.
Ezt nem értem, nekem is Davisem van, de a kültéri egység napelemes és egy tölthetős Li-Ion akksi van benne.

Én már egy ideje csak lítiumos elemet használok. Drága de megéri.
Régebben én is vartát használtam, hát nem sokáig bírta. Romlik a minősége, pedig menő márka volt.
Különben sokaknál most jelentkeznek elem problémák, a téli hőmérséklet ingadozás még rátesz.
Különben sokaknál most jelentkeznek elem problémák, a téli hőmérséklet ingadozás még rátesz.
Ki is cseréltem az elemet újra. Most már jól működik. Normál esetben 2 évig kellene elmennie egy elemmel, de valamiért 2 hónap után megadta magát a varta elem. Lemértem multiméterrel, és 3V helyett csak 2,3V. Remélem csak elemprobléma volt, és nem valami zárlat merítette le a szenzorban. Kb. már 6-7 éves.