Meteorológiai műszerek otthon
Műszer csatlakoztatása a MetNet-re
MetNet WS feltöltő: LINK MetNet WD feltöltő: LINK
MetNet cumulus feltöltő: LINK
Figyelem! Akinek Netatmo és Ruuvitag műszere van, az mostantól felkapcsolhatja a MetNet-re is!
Műszereim LINK
Csatlakoznál a légszennyezettség mérő állomáshoz? Olvasd el cikkünket
Kérdésed van ezzel kapcsolatban? Írj nekünk a legszennyezettseg(kukac)metnet(pont)hu címre.
Olvasd a fórumot és a linkeket. Sokan ezt kérdezik, de ha csak 2 percet olvasnák a fórumot kapnának vételi megoldásokat olcsón és drágán is. Decembner 7.-én is kérdezték ugyanezt azaz cca. 10 napja, a válaszok is ott vannak.
Üdv mindenkinek!
Kezdi megadni magát az idõjárás állomásom ws2300, keresem az utódját.Esetleg ha van valakinek eladó pc re köthetõ állomása azt megköszönném ha jelezné felém.
Kezdi megadni magát az idõjárás állomásom ws2300, keresem az utódját.Esetleg ha van valakinek eladó pc re köthetõ állomása azt megköszönném ha jelezné felém.
Szia!
A memóriát nem fontos törölni(mondjuk én néha szoktam,jobb ha nincs zsúfolva),automatikusan felülírja a legrégebbi adatokat.
Ha akarod törölni,akkor HISTORY>ENTER>majd ENTER hosszan nyomva.
Az adatmentés valszeg az új telepítés fájljainak a felülírásábal lehetséges.
A memóriát nem fontos törölni(mondjuk én néha szoktam,jobb ha nincs zsúfolva),automatikusan felülírja a legrégebbi adatokat.
Ha akarod törölni,akkor HISTORY>ENTER>majd ENTER hosszan nyomva.
Az adatmentés valszeg az új telepítés fájljainak a felülírásábal lehetséges.
Sziasztok.
Vettem egy WH-2080-as állomást (két napja). Az lenne a kérdésem, hogy a memóriáját (adatok) hogyan lehet törölni, illetve kell-e egyáltalán törölgetni idõnként, vagy ne foglalkozzak vele. Ha jól gondolom ha pl. 3-4 naponta összekötöm a PC-vel akkor feltölti az új adatokat, és a használt program a PC-n a régi adatbázishoz automatikusa hozzáfûzi az új adatokat..... A másik kérdésem, hogy pár hónapon belül az számítógép lecserélésre fog kerülni. A program által tárolt adatokat (Cumulus vagy Easyweather) hogyan tudom majd áttenni az új gépre? Válaszotokat elõre is köszönöm.
Vettem egy WH-2080-as állomást (két napja). Az lenne a kérdésem, hogy a memóriáját (adatok) hogyan lehet törölni, illetve kell-e egyáltalán törölgetni idõnként, vagy ne foglalkozzak vele. Ha jól gondolom ha pl. 3-4 naponta összekötöm a PC-vel akkor feltölti az új adatokat, és a használt program a PC-n a régi adatbázishoz automatikusa hozzáfûzi az új adatokat..... A másik kérdésem, hogy pár hónapon belül az számítógép lecserélésre fog kerülni. A program által tárolt adatokat (Cumulus vagy Easyweather) hogyan tudom majd áttenni az új gépre? Válaszotokat elõre is köszönöm.
Szia!
Ez Link segít valamennyit?
A WD-ben a WS 1080-at állítsd be,a Standard Type is legyen bepipálva.
Ha szeretnétek valahova feltölteni is az adatokat,az cifrább eset lesz.
Ez Link segít valamennyit?
A WD-ben a WS 1080-at állítsd be,a Standard Type is legyen bepipálva.
Ha szeretnétek valahova feltölteni is az adatokat,az cifrább eset lesz.
A wview is konzolos. "Grafikus felület" csak böngészõbõl van. Annak az erõssége a webes megjelenés és a távoli elérés.
Köszi a segítséget mindkettõtöknek.
Még az érdekelne hogy soros vagy USB-s portja van?
A konzolos linux a mániája hiába ajánlok mást neki az nem kell.
Vannak ilyenek még...
Még az érdekelne hogy soros vagy USB-s portja van?
A konzolos linux a mániája hiába ajánlok mást neki az nem kell.
Vannak ilyenek még...
Szia!
A WD-hez én sem értek azon kívül, hogy egyszer a WS2300 -at kipróbáltam vele linuxból. A "Weather Display for Linux console version" mûködik a legtöbb disztribúcióban, ráadásul ingyenes. Érdemes még kipróbálni ezt is: Link
Nálam ez lett a nyerõ a WD-vel szemben, mert kapásból weboldalt is készít az állomásnak. Link
A WD-hez én sem értek azon kívül, hogy egyszer a WS2300 -at kipróbáltam vele linuxból. A "Weather Display for Linux console version" mûködik a legtöbb disztribúcióban, ráadásul ingyenes. Érdemes még kipróbálni ezt is: Link
Nálam ez lett a nyerõ a WD-vel szemben, mert kapásból weboldalt is készít az állomásnak. Link
Természetesen lehet sz. gépre kapcsolni. Saját progija is van.
A WD programhoz én sem értek, jó lenne egy szaki aki segít majd. Én még a szélzászlónál tartok csak.
A WD programhoz én sem értek, jó lenne egy szaki aki segít majd. Én még a szélzászlónál tartok csak.
Sziasztok
Megbízható információ kellene egy ismerõsöm számára aki most akar idõjárás állomást vásárolni.
Hyundai wsp-2080 típust választaná, de a weboldalakon vagy nincs információ (vagy hibás szerintem), hogy számítógépre csatlakoztatható-e ez a készülék? Szerintem igen, de olyantól kellene megerõsítés akinek van ilyen készüléke. És milyen portja van? USB vagy RS-232?
És ha még azt is meg tudná mondani hogy a WD programban melyik típust kell beállítani akkor megköszönném. Konzolos linux alatt szeretné használni majd, de gondolom ilyen extrém "kocka" fölállással senki nem használja még. Weather Display for Linux console version for raspberry pi létezik program vagy sima Weather Display for Linux console version.
Megbízható információ kellene egy ismerõsöm számára aki most akar idõjárás állomást vásárolni.
Hyundai wsp-2080 típust választaná, de a weboldalakon vagy nincs információ (vagy hibás szerintem), hogy számítógépre csatlakoztatható-e ez a készülék? Szerintem igen, de olyantól kellene megerõsítés akinek van ilyen készüléke. És milyen portja van? USB vagy RS-232?
És ha még azt is meg tudná mondani hogy a WD programban melyik típust kell beállítani akkor megköszönném. Konzolos linux alatt szeretné használni majd, de gondolom ilyen extrém "kocka" fölállással senki nem használja még. Weather Display for Linux console version for raspberry pi létezik program vagy sima Weather Display for Linux console version.
Ma sikerült lefesteni a szélzászló három oldalát magas fényû radiátorfestékkel, a szürke alapozóra ezt tettem. A 4. oldal holnap megy ha át tudom fordítani a másik oldalra. Lassan alakul sok munka van vele.
Sziasztok!
Tegnap létrehoztam facebookon egy meteorológiai adok-veszek csoportot. Megunt, nem használt meteorológiához kapcsolódó dolgaitokat itt eladhatjátok, illetve cserélhetitek.
Ha gondoljátok, itt tudtok csatlakozni: Link
Tegnap létrehoztam facebookon egy meteorológiai adok-veszek csoportot. Megunt, nem használt meteorológiához kapcsolódó dolgaitokat itt eladhatjátok, illetve cserélhetitek.
Ha gondoljátok, itt tudtok csatlakozni: Link
Ha van valakinek eladó, használt WS, örömmel megvenném. Mondjuk 10-15 000 Ft feletti ajánlatokra nem is válaszolok, nekem csak a kinti-benti T és pártalom számít, a többi nem érdekel. Ja és jelezze, mennyi volt a Tmin/max. Tehát nem kell komoly gép. Enyém tegnap óta csak idõt mutat, de lassan 10 éves, úgyhogy kiszolgálta idejét.

Köszi a választ mindenkinek.
Ezek szerint a "hiba" nem hiba,inkább csak esztétikai gond.
Már arra gondoltam,hogy kezd bedögleni a kütyü.
Ezek szerint a "hiba" nem hiba,inkább csak esztétikai gond.
Már arra gondoltam,hogy kezd bedögleni a kütyü.

Üdv!
A vsp-2080-on és a vh-2080-on is észre vettem már nem is egyszer ,de nem vészes .
ui:egy elõzõ témához ha már írok.Mivel a szélmérõnek rövid a vezetéke és a toldónál többször be ázott ,kiforrasztottam a régi(gyári)3m-es vezetéket és egy 10m-est forrasztottam a helyére (már régen nincs rajta jótállás.
A vsp-2080-on és a vh-2080-on is észre vettem már nem is egyszer ,de nem vészes .

ui:egy elõzõ témához ha már írok.Mivel a szélmérõnek rövid a vezetéke és a toldónál többször be ázott ,kiforrasztottam a régi(gyári)3m-es vezetéket és egy 10m-est forrasztottam a helyére (már régen nincs rajta jótállás.
Sziasztok!
Találkozott már valaki olyan hibával,hogy a mûszeren( WSP 2080)eltûnik a szélirány kijelzése?
1-2 percig nem látható,aztán egyszer csak helyreáll,közben minden adat normálisan jön és frissül.
Tegnap kipróbáltam a CUMULUS-t,és USB-re dugtam a ketyerét,utána jelentkezett.
Találkozott már valaki olyan hibával,hogy a mûszeren( WSP 2080)eltûnik a szélirány kijelzése?
1-2 percig nem látható,aztán egyszer csak helyreáll,közben minden adat normálisan jön és frissül.
Tegnap kipróbáltam a CUMULUS-t,és USB-re dugtam a ketyerét,utána jelentkezett.
Még ezt elfelejtettem....
Link
Összeszerelés elõtt a rendszer, WSP-2080, acélsodrony a szélzászlóhoz 2 v 4 mm vastag + szerelési anyagok kötélszív bilincs, napelem + töltésvezérlõ az akku nincs rajta
A szélzászló zsinór meghosszabbításához 5 méter 4 eres telefonzsinór és toldó.
Link
Összeszerelés elõtt a rendszer, WSP-2080, acélsodrony a szélzászlóhoz 2 v 4 mm vastag + szerelési anyagok kötélszív bilincs, napelem + töltésvezérlõ az akku nincs rajta
A szélzászló zsinór meghosszabbításához 5 méter 4 eres telefonzsinór és toldó.
A képen a mellette látható beton egy másik kísérlet volt de ezt jobbnak láttam.
A rúd felsõ részén kinagyítva látható a pányvázáshoz a ráhegesztés és a zászló végén a 3 befogató csavar.
Utólag talán az aljára kisebb "rendszer" is elég lett volna, mert egy ilyen zászlóhoz olyan mintha ágyúval lõnénk verebet.
Fontos még a stabilitáshoz hogy a lebetonozozott zártszelvény belsejébe is tettem betont, de vagy ki kell fúrni vagy mûanyag kupakkal kell lezárni mert megáll benne a víz és belül elrozsdásodik hamar.
A rúd felsõ részén kinagyítva látható a pányvázáshoz a ráhegesztés és a zászló végén a 3 befogató csavar.
Utólag talán az aljára kisebb "rendszer" is elég lett volna, mert egy ilyen zászlóhoz olyan mintha ágyúval lõnénk verebet.
Fontos még a stabilitáshoz hogy a lebetonozozott zártszelvény belsejébe is tettem betont, de vagy ki kell fúrni vagy mûanyag kupakkal kell lezárni mert megáll benne a víz és belül elrozsdásodik hamar.
Kész a szélzászlóm. Korábban említettem, hogy meglévõ maradék anyagokból csinálom.
Így sikerült:
Link
Link
Egyelõre szürke alapozóval nyomtam át, fehérrel is átkenem a termo-higro szenzor alatt és fölött 1 m.-el, úgyis ez a lényeg, a szélzászlónál lehet szürke szín is..
1,6 m.-es maradék 100X100.-es zártszelvényt lebetonoztam (vízszintbe állítva).
Erre szereltem fel két mentes szárral a másik 100X100.-as zártszelvényt (ami a képen is látható), erre meg ráhegesztettem egy 30X30.-as zárszelvényt, így ez épp 10 m lesz.
Fönn lakatpántot hegesztettem hozzá a 30X30.-as rész közepére, ezzel fogom "kipányvázni" 120'-os szögben a kilengések miatt, bár nem vészes a kilengése.
Kicsi kell erõ a lehajtáshoz de egyedül is megoldom, a felsõ menetes szárat kiveszem és egyszerûen az alsó szár mentén leengedem szépen és tudom szerelni.
Fenn a szélzászlót a következõképp oldottam meg.
Átfúrtam 3 helyen a zártszelvényt oldalról kb. 10 10 10 cm.-ként. a furat fölé hegesztettem csavaranyát:
Link
Ebbe tekertem be a 6.-os csavart, a zártszelvénybe dugtam bele a szélzászló köralakú rúdját ezt a rudat szorítja be a csavar. Így be tudom állítani a szélirányt az égtájnak megfelelõen az északi irányba és a csavarokat beszorítom és nem mozdul el a szélzászló rúdja.
Szerintem jól sikerült, maga a zártszelvény nagyon stabil, kilengése kicsi.
Szabvány szerint én így tudtam megoldani, de szerintem egy 40X40.-es zártszelvény is elég ha kipányvázzátok.
A termo-higro szenzort a következõképp oldom meg, egyszerûen egy 20X20.-as 60 cm-es zártszelvény darabot átfúrok és menetes szárral a 100X100.-as zártszelvényhez hozzáerõsítem és erre dolgozom ré a csapadékmérõt és a hõmérõt 2 m magasra.
Így sikerült:
Link
Link
Egyelõre szürke alapozóval nyomtam át, fehérrel is átkenem a termo-higro szenzor alatt és fölött 1 m.-el, úgyis ez a lényeg, a szélzászlónál lehet szürke szín is..
1,6 m.-es maradék 100X100.-es zártszelvényt lebetonoztam (vízszintbe állítva).
Erre szereltem fel két mentes szárral a másik 100X100.-as zártszelvényt (ami a képen is látható), erre meg ráhegesztettem egy 30X30.-as zárszelvényt, így ez épp 10 m lesz.
Fönn lakatpántot hegesztettem hozzá a 30X30.-as rész közepére, ezzel fogom "kipányvázni" 120'-os szögben a kilengések miatt, bár nem vészes a kilengése.
Kicsi kell erõ a lehajtáshoz de egyedül is megoldom, a felsõ menetes szárat kiveszem és egyszerûen az alsó szár mentén leengedem szépen és tudom szerelni.
Fenn a szélzászlót a következõképp oldottam meg.
Átfúrtam 3 helyen a zártszelvényt oldalról kb. 10 10 10 cm.-ként. a furat fölé hegesztettem csavaranyát:
Link
Ebbe tekertem be a 6.-os csavart, a zártszelvénybe dugtam bele a szélzászló köralakú rúdját ezt a rudat szorítja be a csavar. Így be tudom állítani a szélirányt az égtájnak megfelelõen az északi irányba és a csavarokat beszorítom és nem mozdul el a szélzászló rúdja.
Szerintem jól sikerült, maga a zártszelvény nagyon stabil, kilengése kicsi.
Szabvány szerint én így tudtam megoldani, de szerintem egy 40X40.-es zártszelvény is elég ha kipányvázzátok.
A termo-higro szenzort a következõképp oldom meg, egyszerûen egy 20X20.-as 60 cm-es zártszelvény darabot átfúrok és menetes szárral a 100X100.-as zártszelvényhez hozzáerõsítem és erre dolgozom ré a csapadékmérõt és a hõmérõt 2 m magasra.
Szia!
Elsorolni is sok,mit mér a HYUNDAI.
Szélirány(sebesség) T,RH,légnyomás,csapadék,harmatpont,szélhûtés értékek.
Nekem is ez van kb. 1 hónapja,eddig nem panaszkodom rá.
Itt a fórumon megnyugtattak,hogy jó vétel volt,és másoknak is ajánlották.
Beszerzés lehetõségei .Link
Elsorolni is sok,mit mér a HYUNDAI.
Szélirány(sebesség) T,RH,légnyomás,csapadék,harmatpont,szélhûtés értékek.
Nekem is ez van kb. 1 hónapja,eddig nem panaszkodom rá.
Itt a fórumon megnyugtattak,hogy jó vétel volt,és másoknak is ajánlották.
Beszerzés lehetõségei .Link
Szibéria!!
Köszi Mici! Végsõsoron ez a Hyundai WS is nagyon tetszetõs ennyi pénzért pláne! Persze,ki tudja hogy szuperál...
(Professzionális alatt azt értettem,hogy nem csak RH-t,és T-t mér,hanem minden mást is.
)

Köszi Mici! Végsõsoron ez a Hyundai WS is nagyon tetszetõs ennyi pénzért pláne! Persze,ki tudja hogy szuperál...
(Professzionális alatt azt értettem,hogy nem csak RH-t,és T-t mér,hanem minden mást is.

A professzionális 700 ezer ft.-tól kezdõdik.
Egyszer találtam egy kis mûszert gondoltam ajánlatot kérek, akkor kaptam egy ilyen 700 ezer ft körüli árat.
valami ilyesmi volt:
Link

Egyszer találtam egy kis mûszert gondoltam ajánlatot kérek, akkor kaptam egy ilyen 700 ezer ft körüli árat.
valami ilyesmi volt:
Link
Sziasztok! Egyelõre érdeklõdés szintjén.
Olyan professzionális (T,P,RH,csapadék,szélirány-erõsség mérõ) idõjárás-állomást keresek,amely viszonylag jó áron van,és megbízható. Várok néhány tapasztalatból fakadó,vagy anélküli tippet! Köszi elõre is!
Olyan professzionális (T,P,RH,csapadék,szélirány-erõsség mérõ) idõjárás-állomást keresek,amely viszonylag jó áron van,és megbízható. Várok néhány tapasztalatból fakadó,vagy anélküli tippet! Köszi elõre is!
Nem is értem minek erõlködni azon amit valaki már kitalált, kikísérletezte, megvalósította, tökéletes megoldás árnyékoló. Van róla leírás, segítséget is kaphat hozzá, régebben vehetett is tõled (remélem még eljön az az idõ amikor újra lehet majd tõled venni).

Köszönöm! Aki nekilátna árnyékolót csinálni és lenne kérdése, tegye fel nyugodtan. Amennyiben tudok, szívesen segítek. Az üzeneteket privát úton várom, a fórumokat nem látogatom túl sûrûn.
Szibéria!
Zsákutca.
Szibéria!
Zsákutca.

Ezt a boltot ismeritek? Link
Érdemes lehet nézelõdni,csak vásárolni nem.
Piszok drága,ha itt találtok valamit,nézzétek meg máshol,valószínû hogy olcsóbb lesz.
Így pécéztem ki a mostani mûszerem is
.
Érdemes lehet nézelõdni,csak vásárolni nem.
Piszok drága,ha itt találtok valamit,nézzétek meg máshol,valószínû hogy olcsóbb lesz.
Így pécéztem ki a mostani mûszerem is

Nos, így lehet rossz tányérkupacot összerakni. Lehet, nem olvastam elég figyelmesen, de miden tányéros árnyékoló úgy kezdõdik, hogy a belseje matt fekete.... Õ meg fehérre fújja kívül-belül. Máris kuka.
Tomka! legyél szíves a birtokodban lévõ leírásom valahogy közzé tenni az ittenieknek, mert ezt rossz volt olvasni. Köszi!

Tomka! legyél szíves a birtokodban lévõ leírásom valahogy közzé tenni az ittenieknek, mert ezt rossz volt olvasni. Köszi!

Sziasztok! Az istenért sem tudom csatlakoztatni A Hyundai WSP-2080 állomásomat ide metnetre. Minden nemû segítséget szívesen fogadnak! Elõre is köszönöm
Na igen! A német zölden is van két skála, bal a mm., jobb a ritkább vonalas angol inc, vagy mittudomén..

Nem valami angolszász mértékegységben mérõ edényt kaptál (tized inch, azaz 2,54 mm csapi egy vonalka)? Bár gondolom feltûnt volna a skálázása...
Akkor maradj a zöldikénél. Én is mérem a Hellman-zöldike eredményeit, már régebben teszteltem a kettõt egyazon helyen.
A zöldike 10 mm. alatt kissé felül mér, 1-1,3 mm-rel.De 10 fölött már szinte egyezõ. Pld. ma : zöldike 2,5 mm.-- Hellman 1,2 mm. De már 5 mm. fölött belefér a kerekítésbe. 5,5--5,2 mm.
( más: a zöldikék közt is van eltérés, én a német garthden félét használom, hegyesebb, karcsúbb az alja,és világos zöld a plexi. cca: 690 ft.Hermes Afesz.)
A zöldike 10 mm. alatt kissé felül mér, 1-1,3 mm-rel.De 10 fölött már szinte egyezõ. Pld. ma : zöldike 2,5 mm.-- Hellman 1,2 mm. De már 5 mm. fölött belefér a kerekítésbe. 5,5--5,2 mm.
( más: a zöldikék közt is van eltérés, én a német garthden félét használom, hegyesebb, karcsúbb az alja,és világos zöld a plexi. cca: 690 ft.Hermes Afesz.)

Megrendeltem, megérkezett. Csináltam egy összehasonlítást, hogy mégis mennyire pontos.
Elsõ adat az új ( Link ), második az átlátszó zöldike ( Link ). Utóbbival több éve mérek már.
Az adatok:
6 mm - 14 mm
10 mm - 23,5 mm
15 mm - 35 mm
Innentõl fogva nem nagyon tudok nyilatkozni a pontosságáról, még gondolkodom rajta, hogy megtartsam-e. Ha megtartom, akkor kb. 2,35-tel kell megszorozni az új mérõ adatát, hogy pontos mennyiséget kapjak.
Elsõ adat az új ( Link ), második az átlátszó zöldike ( Link ). Utóbbival több éve mérek már.
Az adatok:
6 mm - 14 mm
10 mm - 23,5 mm
15 mm - 35 mm
Innentõl fogva nem nagyon tudok nyilatkozni a pontosságáról, még gondolkodom rajta, hogy megtartsam-e. Ha megtartom, akkor kb. 2,35-tel kell megszorozni az új mérõ adatát, hogy pontos mennyiséget kapjak.
Az a bökkenõ ezzel az oldallal, hogy ez egy bulvár idõjárással foglalkozó oldalról van másolva, és a felhõzet mennyisége hibásan van leírva.

Amiket leírtál annak a megtervezése és kivitelezése komoly mérnöki hozzáértést kíván.
Házilag elektronikai hozzáértés és gyakorlati tapasztalatok nélkül nem kivitelezhetõ.
Idõtöltésnek kísérletezésnek persze jó játék, de pontosabb mérést nem fogsz végezni vele mint egy amatõr célra készült gyári csapadékmérõvel. El kell fogadni ezeknek a mûszereknek a gyári pontosságát. Nekem amúgy egy WMR200 mûködik aminek a csapadékmérõje 1mm felbontású volt gyárilag, ezt módosítottam egy 28cm átmérõjû mûanyag tölcsérrel így lett 0.1mm a pontossága.
Ezzel már a hajnali pára lecsapódást is mérni lehet. 1 kompromisszumot kellett elfogadni, hogy a beltéri kijelzõjén a tényleges csapadék 10x értéke jelenik meg az 1mm-rõl 0.1mm-re növelt érzékenység miatt. Viszont a WD és a Cumulus programokban be lehet állítani a megfelelõ korrekciót így a weboldalra feltöltött adat (és a számítógépen archivált is) a valós értéket mutatja. A pontosságot le lehet mérni úgy hogy kiszámolod az adott felületre mennyi víz kerül pl. 1mm csapadék leesésekor. Annyi vizet fölszívsz egy fecskendõbe lassan bele csöpögteted és máris megmérhetõ a pontosság. Vagy egy hiteles (nem zöldike) csapadékmérõvel összehasonlítod a kapott értéket. Amatõr viszonylatban 1-2 tized eltérés nem számottevõ.
A kanalas csapadékmérõnél egy dologra kell odafigyelni: a kanalak tisztaságára. Mivel a billenés súly alapján történik, a lerakodott por és egyéb szennyezõdés felülmérést eredményez, vagy ha a két kanálra rakodott szennyezõdés nem azonos súlyú akkor a billenési határokat is befolyásolja. Ezért érdemes évente 2x tavasszal és õsszel a kanalakat letakarítani nedves ruhával vagy ecsettel. A billenõkar tengelyét nem szabad kenni semmivel mert a kenõanyagok lerakódnak rá és megnehezíti a billenést ami szintén mérési hibát okoz.
Érdemes inkább egy téli fûtést tenni a mérõbe és meg van oldva a hó vagy zúzmara átszámítása folyadékra.
És végül még 1 gondolat, nem véletlen hogy a "megálmodott" csöves szintmérõs tárolós jelzõs kiengedõs rendszert nem használják profi mûszerekben.
Ha mégis ilyenrõl álmodsz akkor célszerûbb súly mérésre visszavezetni a csapadékmennyiség mérését, de ez megint bonyolult feladat.
Házilag elektronikai hozzáértés és gyakorlati tapasztalatok nélkül nem kivitelezhetõ.
Idõtöltésnek kísérletezésnek persze jó játék, de pontosabb mérést nem fogsz végezni vele mint egy amatõr célra készült gyári csapadékmérõvel. El kell fogadni ezeknek a mûszereknek a gyári pontosságát. Nekem amúgy egy WMR200 mûködik aminek a csapadékmérõje 1mm felbontású volt gyárilag, ezt módosítottam egy 28cm átmérõjû mûanyag tölcsérrel így lett 0.1mm a pontossága.
Ezzel már a hajnali pára lecsapódást is mérni lehet. 1 kompromisszumot kellett elfogadni, hogy a beltéri kijelzõjén a tényleges csapadék 10x értéke jelenik meg az 1mm-rõl 0.1mm-re növelt érzékenység miatt. Viszont a WD és a Cumulus programokban be lehet állítani a megfelelõ korrekciót így a weboldalra feltöltött adat (és a számítógépen archivált is) a valós értéket mutatja. A pontosságot le lehet mérni úgy hogy kiszámolod az adott felületre mennyi víz kerül pl. 1mm csapadék leesésekor. Annyi vizet fölszívsz egy fecskendõbe lassan bele csöpögteted és máris megmérhetõ a pontosság. Vagy egy hiteles (nem zöldike) csapadékmérõvel összehasonlítod a kapott értéket. Amatõr viszonylatban 1-2 tized eltérés nem számottevõ.
A kanalas csapadékmérõnél egy dologra kell odafigyelni: a kanalak tisztaságára. Mivel a billenés súly alapján történik, a lerakodott por és egyéb szennyezõdés felülmérést eredményez, vagy ha a két kanálra rakodott szennyezõdés nem azonos súlyú akkor a billenési határokat is befolyásolja. Ezért érdemes évente 2x tavasszal és õsszel a kanalakat letakarítani nedves ruhával vagy ecsettel. A billenõkar tengelyét nem szabad kenni semmivel mert a kenõanyagok lerakódnak rá és megnehezíti a billenést ami szintén mérési hibát okoz.
Érdemes inkább egy téli fûtést tenni a mérõbe és meg van oldva a hó vagy zúzmara átszámítása folyadékra.
És végül még 1 gondolat, nem véletlen hogy a "megálmodott" csöves szintmérõs tárolós jelzõs kiengedõs rendszert nem használják profi mûszerekben.
Ha mégis ilyenrõl álmodsz akkor célszerûbb súly mérésre visszavezetni a csapadékmennyiség mérését, de ez megint bonyolult feladat.
Látom csak nem nyugszol

A WC addig ürül,amíg húzod a madzagot,ha idõ elõtt elengeded,csak félig ürül ki a tartály.
Elvileg egy idõzíthetõ relével ezt meg lehet oldani.
Amikor eléri a víz a legfölsõ érzékelõt,relé behúz,szelep nyit,víz ki,relé enged.
Az idõzítés azért kell,mert a víznek idõ kell a kifolyáshoz,de ezt csak egyszer kell nagyon pontosan kimérni,és arra az idõre állítani a relé nyitvatartási idejét.
Ezzel csak az a gond,hogy ezt úgy behangolni,hogy pontos legyen....
Ha kevesebb ideig van nyitva az edény,víz marad benne,pontatlan lesz,ha sokáig,akkor jópár csepp mérés nélkül folyik át rajta.
Hosszabb esõkben lehet hogy pontatlanabb leszel,mint a mûszered mérõje.
Ezt jó hogy eszembe juttattad.
Fagypontnál kiiktatjátok a mûszerek csapimérõjét?(leszerel,letakar,miegymás)
Vagy nem tud víz belefagyni?
Fûtõcuccom nincs még.
Azt nem kérdem,hogy a havat,ónos esõt,egyéb nyalánkságot hogy méritek,errõl láttam már pár leírást.
Fagypontnál kiiktatjátok a mûszerek csapimérõjét?(leszerel,letakar,miegymás)
Vagy nem tud víz belefagyni?
Fûtõcuccom nincs még.
Azt nem kérdem,hogy a havat,ónos esõt,egyéb nyalánkságot hogy méritek,errõl láttam már pár leírást.
Most találtam, komplett leírás:
www.hotdog.hu/blog/morvaiarnold_blogja/idojaras-alapismeretek
Tányéralátétes árnyékoló készítése
Hozzávalók
- 10 db 24 cm-es, vagy 30 cm-es fehér mûanyagtányér (figyelni kell arra, hogy olyat vegyünk aminek nincs kihajló pereme, mert a kiálló peremben könnyen megáll a csapadékvíz)
- 3 db M8-as menetesszár
- 6 db M8-as menetesszárhoz illõ anyacsavar
- 6 db csavaralátét
- kb. másfél méter hosszú gumicsõ, ami könnyen rámegy a menetesszárra, de nem esik le róla
- Prisma Color - acryl - festékspray (1db fehér) kb. 500 Ft/db.
Elkészítés
1. Elõször is ki kell vágni 8 db tányér közepét. Általában a tányérok közepén egy ún. merevítókör is található, ennek mentén kell kivágni a köröket. A kivágott részeknél kicsit meg lehet csiszolni a tányért, de ez csak esztétikai szempont, nem szükségszerû.
2. Minden tányérra (egyenként) három - egymástól egyenlõ távolságra levõ - lyukat fúrunk. Vigyázni kell a kivágott részek illeszkedésére (persze csak akkora furatot kell készíteni, amekkora a menetes szár mérete).
3. Amikor ezzel elkészültünk jöhet a festés, azaz fújás. A tányérok külsõ és belsõ részét is fehérre kell fújni! Tipp: Amennyiben lehetõség van rá, tudom ajánlani a festés elõtti mûanyagalapozóval történõ kezelést, így nem csak a festék pergését lehet kivédeni, hanem plusz réteget is tudunk ezáltal képezni az árnyékolón. Amennyiben mûanyagalapozót is használunk, elég, ha egy rétegben fújjuk le az árnyékolót. Mûanyagalapozó nélküli festés esetén, valószínûleg kell a két réteg festés. A lényeg az, hogy ne süssön át rajta a nap, és még csak a szûrt fény se jusson át rajta semmilyen napszakban.
4. A gumicsövet kb. 2,5 - 3 cm-es darabokra vágjuk fel. Itt is fontos, hogy mindegyik darab egyforma nagyságú legyen! A gumidarabok nagysága attól is függ, hogy mekkora a mûanyag tányér peremének a nagysága. (3-4 cm széles mûanyagtányér perem esetén a gumidarabok nagysága 2,5 cm). A lényeg az, hogy kb. 0,5-1 cm fedésben legyenek egymással a tányérok a végén.
5. Amikor a tányérok megszáradtak 3 menetesszár egyik végeire felcsavarozunk egy-egy anyát, arra pedig egy alátétet teszünk, ezután ráhúzzuk az elsõ TELI tányért (ez lesz majd a mérõház teteje), utána pedig mindegyik szárra egy-egy gumidarabot helyezünk. Ezután következnek a kivágott tányérok, melyek között szintén gumicsõdarabokat helyezünk el, így folytatjuk tovább. Amikor a kivágott tányérok elfogynak akkor a sort lezárhatjuk a megmaradt, teli tányérral, melyet egy-egy alátéttel és anyával zárunk le.
www.hotdog.hu/blog/morvaiarnold_blogja/idojaras-alapismeretek
Tányéralátétes árnyékoló készítése
Hozzávalók
- 10 db 24 cm-es, vagy 30 cm-es fehér mûanyagtányér (figyelni kell arra, hogy olyat vegyünk aminek nincs kihajló pereme, mert a kiálló peremben könnyen megáll a csapadékvíz)
- 3 db M8-as menetesszár
- 6 db M8-as menetesszárhoz illõ anyacsavar
- 6 db csavaralátét
- kb. másfél méter hosszú gumicsõ, ami könnyen rámegy a menetesszárra, de nem esik le róla
- Prisma Color - acryl - festékspray (1db fehér) kb. 500 Ft/db.
Elkészítés
1. Elõször is ki kell vágni 8 db tányér közepét. Általában a tányérok közepén egy ún. merevítókör is található, ennek mentén kell kivágni a köröket. A kivágott részeknél kicsit meg lehet csiszolni a tányért, de ez csak esztétikai szempont, nem szükségszerû.
2. Minden tányérra (egyenként) három - egymástól egyenlõ távolságra levõ - lyukat fúrunk. Vigyázni kell a kivágott részek illeszkedésére (persze csak akkora furatot kell készíteni, amekkora a menetes szár mérete).
3. Amikor ezzel elkészültünk jöhet a festés, azaz fújás. A tányérok külsõ és belsõ részét is fehérre kell fújni! Tipp: Amennyiben lehetõség van rá, tudom ajánlani a festés elõtti mûanyagalapozóval történõ kezelést, így nem csak a festék pergését lehet kivédeni, hanem plusz réteget is tudunk ezáltal képezni az árnyékolón. Amennyiben mûanyagalapozót is használunk, elég, ha egy rétegben fújjuk le az árnyékolót. Mûanyagalapozó nélküli festés esetén, valószínûleg kell a két réteg festés. A lényeg az, hogy ne süssön át rajta a nap, és még csak a szûrt fény se jusson át rajta semmilyen napszakban.
4. A gumicsövet kb. 2,5 - 3 cm-es darabokra vágjuk fel. Itt is fontos, hogy mindegyik darab egyforma nagyságú legyen! A gumidarabok nagysága attól is függ, hogy mekkora a mûanyag tányér peremének a nagysága. (3-4 cm széles mûanyagtányér perem esetén a gumidarabok nagysága 2,5 cm). A lényeg az, hogy kb. 0,5-1 cm fedésben legyenek egymással a tányérok a végén.
5. Amikor a tányérok megszáradtak 3 menetesszár egyik végeire felcsavarozunk egy-egy anyát, arra pedig egy alátétet teszünk, ezután ráhúzzuk az elsõ TELI tányért (ez lesz majd a mérõház teteje), utána pedig mindegyik szárra egy-egy gumidarabot helyezünk. Ezután következnek a kivágott tányérok, melyek között szintén gumicsõdarabokat helyezünk el, így folytatjuk tovább. Amikor a kivágott tányérok elfogynak akkor a sort lezárhatjuk a megmaradt, teli tányérral, melyet egy-egy alátéttel és anyával zárunk le.
De olyan megoldás is eszembe jutott hogy, ha veszünk egy hagyományos pl. helltakit, vagy legyen az átmérõje arányosan kétszerese a helltakinak.
Ha ez alá teszünk egy hosszú mérõedényt (tehát ebbe gyújti a tölcsér alatt a hulló vizet, hasonlót mint a kézi csak ne üvegbõl legyen és keskenyebb (pl hosszabb mûanyag).
Ennek az aljára teszünk egy érzékelõt, és tized mm.-es magaságokban (pl 1,3 cm.-ként) is az azt jelenti, hogy ha elkezd esni az alsó érzékelõ (lehet valamilyen ellenálláson vagy feszültségen mûködõ elektronika) az csapadéknyom, ha eléri az az alsó érzékelõ fölötti érzékelõt az 1 impulzus azt tudjuk hogy 0,1 mm.
eléri a következõ érzékelõt újabb impulzus...stb így megy fölfelé a víz a csõben.
5 mm.-ig így mér szépen, de ugye ez meg fog telni nagyobb esõnél ugyancsak egy elektronikai rész hirtelen (1-3 mp alatt) kiüríti a belsõ felfogó csövet és újra visszazár, azaz elkezd mérni.
Elvileg ez a módszer már a hagyományos méréshez kapcsolódó módszeren alapul (nem billenõs). Bonyolultságát az adja hogy hogy lehet megoldani és milyen módszerrel az automatikus ürítést. Nagyban egyébként mûködik az ürítés. Ez maga a WC, ha lehúzzuk akkor hirtelen kijön az 5-8 liter vaz majd újra összezár és megtelik vízzel lassan az egész, na hasonló lenne jó.
Másik: Mi van ha nem éri ez az 5 mm.-t hogy leürítsen, nos ha pl. nagy melegben esik pl 2,1 mm esõ és utána 2 hétig semmi nem lenne gond mert hiába párolog esetlegesen lefelé visszafelé ha egy érzékelõ újra "szárazra" kerül, akkor nincs impulzus, csak ha újra nedvessé válik.
Tehát ennek a felfogó edénynek az oldalára érzékelõrendszert kell dolgozni, valamilyen fémszálból vagy valamibõl.
Ha fagy van akkor meg a helltaki aljába egy hõmérsékletre automatikusan bekapcsolódó melegítószál kellene, ami épp csak annyi hogy a kis légteret bemelegítse és azonnal olvassz a havat.
Lehet bonyolult de csak egyszer kellene megalkotni és a csapadékmérés is megbízhatóbb lenne és könnyebb lenne automatizálni.
Ha ez alá teszünk egy hosszú mérõedényt (tehát ebbe gyújti a tölcsér alatt a hulló vizet, hasonlót mint a kézi csak ne üvegbõl legyen és keskenyebb (pl hosszabb mûanyag).
Ennek az aljára teszünk egy érzékelõt, és tized mm.-es magaságokban (pl 1,3 cm.-ként) is az azt jelenti, hogy ha elkezd esni az alsó érzékelõ (lehet valamilyen ellenálláson vagy feszültségen mûködõ elektronika) az csapadéknyom, ha eléri az az alsó érzékelõ fölötti érzékelõt az 1 impulzus azt tudjuk hogy 0,1 mm.
eléri a következõ érzékelõt újabb impulzus...stb így megy fölfelé a víz a csõben.
5 mm.-ig így mér szépen, de ugye ez meg fog telni nagyobb esõnél ugyancsak egy elektronikai rész hirtelen (1-3 mp alatt) kiüríti a belsõ felfogó csövet és újra visszazár, azaz elkezd mérni.
Elvileg ez a módszer már a hagyományos méréshez kapcsolódó módszeren alapul (nem billenõs). Bonyolultságát az adja hogy hogy lehet megoldani és milyen módszerrel az automatikus ürítést. Nagyban egyébként mûködik az ürítés. Ez maga a WC, ha lehúzzuk akkor hirtelen kijön az 5-8 liter vaz majd újra összezár és megtelik vízzel lassan az egész, na hasonló lenne jó.
Másik: Mi van ha nem éri ez az 5 mm.-t hogy leürítsen, nos ha pl. nagy melegben esik pl 2,1 mm esõ és utána 2 hétig semmi nem lenne gond mert hiába párolog esetlegesen lefelé visszafelé ha egy érzékelõ újra "szárazra" kerül, akkor nincs impulzus, csak ha újra nedvessé válik.
Tehát ennek a felfogó edénynek az oldalára érzékelõrendszert kell dolgozni, valamilyen fémszálból vagy valamibõl.
Ha fagy van akkor meg a helltaki aljába egy hõmérsékletre automatikusan bekapcsolódó melegítószál kellene, ami épp csak annyi hogy a kis légteret bemelegítse és azonnal olvassz a havat.
Lehet bonyolult de csak egyszer kellene megalkotni és a csapadékmérés is megbízhatóbb lenne és könnyebb lenne automatizálni.
Eszembe jutott nekem néhány dolog.
pl. átfolyásmérõ beépítése - ez szerintem piszok drága lenne.
vagy olyan szelepes megoldás ami gyakorlatilag súlyt mér, azaz esik 0,1 mm esõ az 0,1 liter víz az 10 deka, kisebb felmontással pl 5 deka. Ha eléri a víz ezt a mennyiséget súlyt akkor ez a szelep pillanatok alatt leereszti a vizet és újra bezár, az szelep kiengedése ad egy impulzust az elektromos mérõ behúz 0,1 mm.-t...majd jön a köv impulzus...stb.
Szóval jár az agyam hogy lehetne javítani a csapaékmérésen, minnél pontosabb legyen és automatizáltan mérjen.
pl. átfolyásmérõ beépítése - ez szerintem piszok drága lenne.
vagy olyan szelepes megoldás ami gyakorlatilag súlyt mér, azaz esik 0,1 mm esõ az 0,1 liter víz az 10 deka, kisebb felmontással pl 5 deka. Ha eléri a víz ezt a mennyiséget súlyt akkor ez a szelep pillanatok alatt leereszti a vizet és újra bezár, az szelep kiengedése ad egy impulzust az elektromos mérõ behúz 0,1 mm.-t...majd jön a köv impulzus...stb.
Szóval jár az agyam hogy lehetne javítani a csapaékmérésen, minnél pontosabb legyen és automatizáltan mérjen.
Fagypont alatti hõmérsékletnél meg fûtést kellene bele applikálni, különben kuka az egész! Felhõszakadás intenzitásnál se mér pontosan! Tájékozódásnak jó ahogy van, pontos mérésre meg Hellmann vagy HellTaki kell és kész!

Ehhez a gondolatmenethez vedd hozzá,hogy még mindig befolyásol a kanál mérete.
Hiába növeled (csökkented) a felfogó felületet,1 billenés akkor is az a 0.2.. akármennyi mm lesz.
Ehhez eleve a csapimérõben a kanálnál kellene buherálnod,hogy 0.1 mm-nél billenjen,de akkor a beltéri softverébe is bele kellene nyúlnod,hogy 1 impulzust 0.1-nek mutasson.
Esetleg a kiolvasó softverben korrekciózod,de az már csak olyan bûvészkedés a számokkal.
Hiába növeled (csökkented) a felfogó felületet,1 billenés akkor is az a 0.2.. akármennyi mm lesz.
Ehhez eleve a csapimérõben a kanálnál kellene buherálnod,hogy 0.1 mm-nél billenjen,de akkor a beltéri softverébe is bele kellene nyúlnod,hogy 1 impulzust 0.1-nek mutasson.
Esetleg a kiolvasó softverben korrekciózod,de az már csak olyan bûvészkedés a számokkal.