2024. december 02., hétfő

Repülés

Adott napon: 
Keresés:
#879
Gondoltam írok ide valamit, mert ahogy nézem 2-3 havonta van egy hozzászólás.
#878
Ez már mekkora fotó: Link
#877
Holnap kezdõdik a 19. Hõlégballon világbajnokság Debrecenben rekordszámú nevezõvel Link Link

A mai edzésen a felhõs, párás, hideg idõ ellenére sokan felemelkedtek.
Pár mai telefonos kép: Link Link Link

Egy hõlégballon elõkészítése (YouTube-os timelapse videó): Link
#876
hát nézzünk ilyen aprobbakat vidám

B-36 Peacemaker

Link


Boeing B-52G Stratofortresses,
Link


#875
Nézzünk egy kisebb bombázót is;
Link
laza
#874
"Repül a bálna" nevet

Gyönyörû óriásgép - tiszteletreméltó adatokkal. Link
#873
Õt megnézném még, ahogy jön ide strandolni :] Link
#872
Hû, ez nagyon durva! laza laza
Nem biztos, hogy szívesen strandolnék azon a partszakaszon.
#871
Egészen elképesztõ, és látványos!nevet
Link
#870
De jó, hogy lementetted ezt nekünk!
nevet
Utoljára vasárnap néztem ezt az oldalt, amikor öcsém visszarepült Bp-rõl London-Lutonba.
#869
Klassz kép. ;]
Jók azok a járatvonalak is. Mit össze nem karistolják a légteret. :]
Néha én is szoktam nézegetni, ha van idõm rá...
#868
A mai nap képe az NGEO-n. A már jól ismert Mahó Beach landolásos téma, de azért ez mindig klassz. Aranyos, ahogy a kiscsaj lehúzza a fejét. :] Link
#867
A zivatarnak köszönhetõen Ferihegy megközelítése ill. a landolás nem éppen direkt módon történt az utóbbi órában. :]
Pár érdekesség:

Malév Skopje felõl: Link

Wizzair Malmö felõl a Börzsöny é-i elõterében körözgetett: Link

A Swiss Genf felõl különösen nagyot kirándult: Link

easyJet London-Luton felõl: Link
#866
Jó lenne ott lenni, de kevés a rávaló. Most vizsgáztattam le a Ladát, elnyelt a pöcsét,beírás 23700 Ft.-ot. szomoru

De azért van más; Link
Jó szórakozást!
nevet
#865
Úgy tudom a lapátok amik korosak és azért lettek letiltva, de ugye megint repülnek.

Más. Pár napja sikerült elcsípnem fényképezõvel is két Gripent kötelékben nevet
gruppen Gripen. laza
#864
HEHEvidám
#863
Az F302-es lenyomná! laza Link
#862
Az biztos hogy nagyon állat gép bármilyen helyzetbõl kijön,olyan bemutatót levágott hogy hihetetlen !nevet
#861
Ez a Raptor nagyon ász gép lett,egyszer megnézném egy bemutatón is mit tud !
Millió képen, videón láttam már, csak épp élõben nem.
havazas
Nagyon jó képek lettek. nevet zivatar
#860
Link
Link
Link
Link
Link

na még pár lövésemnyelvnyujtasnevet
#859
És ha már itt járt, behegyesítette a Mach-szöget 45° alá nevet
#858
Link

lõttem nektek egy raptort fairfordonnevet elsõ európai bemutatkozása
#857
...De, számít Nyuli, mert akkor a "stílust" is benézted, egyszerûen gyorsan írtam le azt amit, semmi több. Nem kell mindent komolyra venni, mert nem biztos ,hogy az, aminek látszik.
Laikus, és nem laikus szemmel nézve is alapvetõ különbségek vannak a 2 gép között.
...De ne vegye már senki sértésnek, könyörgöm...! szomoru
#856
Ó, valóban, benéztem... A stílust viszont nem értem, de nem is számít...
#855
Noli "kávédarálója" Link soha nem volt M-18-as,ez a Lengyel Dromedár (pontosabban csak! egy Dromedár van):
Link
Azért elég jelentõs különbségek vannak,ezt szerintem bárki láthatja,nem kell hozzá szuper látás.
#854
Igen, hivatalos nevén PZL-Mielec M-18A Dromader nevet
#853
Ez a Dromedár, ha jól tudom, ugye? Randa, mint a bûn, de a hozzáértõk szerint nagyon jó repülni vele. nevet
#852
Egy Piper:
Link
Link
Link
Link
Link
Link
Link
Link
Jóképû volt a pilóta:
Link
:-)))
#851
Nem váltottak, illetve elhagyták õket.
Utóbbi idõkben elég sok -földhöz csapódott-, pilótahibán kívül, volt egy idõszak, hogy le is tiltották a Kamovokat a repüléstõl(asszem 2-3 éve).
Ezek az "õsrégi" Orosz gyártmányú csillagmotorok szinte tönkretehetetlenek (igénytelenségükre vall, hogy anno a keverék benzinhez még kellett jópár liter motorolaj pluszba,mármint az Ancsának), de idõvel azért a ledolgozott órák száma még külön elõbújik itt-ott,pl. motorikusan, váz-szerkezetileg, és ez nem minden esetben szerencsésen végzõdik, komolyabb, pénzigényes karbantartás nélkül, avagy esetleg egy komplett motorcsere lenne netán nélkül.
Mezõgazdaságilag ugyancsak deficites, mert kis terhet, vegyszert bír el, így a fenntartása többe kerül (üzemanyag,karbantartás,személyzet,stb.), mint a munkáért kapott összeg.
Szerintem ennyi a lényege a Kamovok hiányának.
#850
Én nem értek a repüléshez, de régebben helikopterrõl irtottak.
Már évek óta nem láttam de ennek aztán volt hangja: Link Miért váltottak?
#849
...És ott volt Borsodban is... kacsint
Link
#848
Szerintem beváltom Ádámnál a videót,a következõ vegyszeres kezelésen újra Vele szeretnék lenni,és fentrõl nem képek,hanem videó lesz. nevet kacsint
...Az elsõ kör lemaradt,nem gondoltam,hogy ilyen késõn kezdi,mert már délutántól szélcsend volt.
És a falunap is vasárnap lesz, tehát elõtte 24-48 órával lenne aktuális az írtás...ergo nem vártam ilyen korán, konkrétan az Ancsa hangjára ébredtem.
A legelsõ kört mindig külön kapjuk(kapom), aztán mégegyszer a kezeléskor ahogy -sorban- fölém ér,majd a végén utoljára a még megmaradt szerbõl fölöttem húz át. kacsint
Szúnyogok szempontjából, a P.M-i Hivatal szempontjából is eleve hiperaktuális volt már, utoljára 2006-ban volt.
A korahajnali,ill. késõ esti idõpont 2 dolog miatt van:
Az egyik,hogy a moszkítók akkor aktívak, a másik pedig az,hogy általában akkor nem fúj a szél, mert a 22mikronos cseppeket(szó szerint permetet) egy gyenge szellõ is elviszi nagy távolságra 20-50m. magasból messzire, mire földet ér.
Általános vegyszerezéskor nincs ilyen gond, a durva porlasztással, 4-8m-rõl a szél már nem tudja túl messzire vinni.
nevet
#847
Óriási! Én erre ébredtem valamelyik hajnalban fél 5 körül.
#846
Így kell szúnyogot írtani....15 méteren. laza nyelvnyujtas zivatar
Link
#845
EZ nem gyenge. Láttam már hasonlóan felfelé hajló szárnyat de ez überelhetetlen. Belehúzáskor basszus majdnem szemezik a két winglet egymással. vidám
Link
#844
Ez nem annyira csúnya "dög": Link
Még mindig a 100 éves rapülés napjáról - kigurulások a reptéren: Link
#843
Csúnya dögök = az ember szemszögébõl nem kellemes lények, szomoru [esõ] - pedig mennyi rosszabb van manapság... hány
#842
Frászt. Fényképezze õket a radai rosseb. Csúnya dögök.
#841
Szerintem a legközelebbi kínai piacon, vagy fémgyûjtõben, de Ukrajnában tuti. :-))
Remélem azért lövöldöztél rájuk... a fotómasináddal! ;-)
#840
Srácok, hol lehet hatékony légvédelmi ütegeket venni szupergyorsan?? Annak idején, amikor a ruszkik voltak itt, nem volt ilyne iszonyú hangzavar. Az urammal azt beszéltük, hogy mit adunk ebédre a pilótának, ha az erkélyen száll majd le, olyan közel mennek............
Link
#839
Valamint... :
Link
Link
Link
Link
#838
Még videók - a jeles napról - motoros gépek köteléke:
Link
Link
Link
#837
Köszönöm a kiegészítést! ;-)
Ahogy ígértem, a beszámoló folytatása:
Gripen teszt (sajnos a gépekrõl lemaradtam): Link
Csalogató a hangár elõtt: Link
Motoros sárkány (és egyebek a háttérben): Link
A sárkány szíve: Link
mûszerfala: Link
szárnya: Link
Beljebb lépve a hangárba: Link
egy öreg Cimbora: Link
fiatalabb Breitling: Link
Beszállás, indul a gép:Link
A következõ hangárban egy 89 éves magyar gép, ami holnap repül!: Link
majd én beindítom! :-): Link
pilótafülke - helyett: Link
Akkor jöjjenek a forgószárnyas csemegék...
MI-8 teherszállító: Link Link Link
MI-24V, Hind-E - alias szarvas: Link Link Link Link
Egy öreg PO-2-es is repült: Link
A végére egy két kerekû matuzsálem - katonai kerékpár: Link
Ezeken kívül voltak veterán motorkerékpárok - Pannóniák Link Indian, Simson. Veterán autók, katonai jármûvek, fegyverek, ruházat és folyamatos repülés.

A programot olvasva érdemes lesz holnap is kimenni a reptérre! kacsint
#836
Bizony, volt ma mire (fel)nézni, és még holnap is lesz egy és más: Link

Fura érzés volt megint MI-24-es és vadászgép (még ha nem is MIG) hangot hallani a reptér felett, kicsi korom óta nemsokadjára... nevet

Köszönjük az ízelítõt és várjuk a beszámoló folytatását!
#835
Éljen soká a 100 éves a hazai repülés!
Itt járt Debrecenben az elsõ magyar légi forgalomba állított utasszállító repülõgép az orosz gyártmányú LI2-es. A Budapest-Debrecen járat gépe volt... Link
61 éves kora ellenére nagyon fitt állapotban van kacsint: Link
Hoztam két videót is az kis öregrõl:
LI-2 kigurul: Link
Li-2 felszáll: Link
Szép, szeles igazi repülõs idõ volt ma a reptéren, sok érdekességet láttam képek késõbb...
(sok van, válogatni kell) nevet
#834
Huba..., ezek nagyon jóóók! nevet
#833
Múlt héten kaptam el ha jól emlékszem a Chichago - Abu Dhabi és Washington - Abu Dhabi járatokat, egymást követve hasítottak. Link Link
#832
Tegnap volt egy gép a radaron, ami az új-zélandi légitársaság gépe volt.
Jó kis túrán voltak. London-Los Angeles-Auckland vonalon repültek.Épp az USA felé igyekeztek. nevet
#831
Megélénkült a légkör; B-747-es négy sugaras gépek, ~11 ezer méteren.A B-777-es csak két hajtómûves, de az is elég tekintélyes.
Link
Link
#830
Persze. Amúgy most jól mûködik. Vonatra is van hasonló amúgy ha már megfigyelés a lényeg. Annyi bibi hogy azt furcsamódon szûrik, tehát az hogy mi húzza a mozdonyt az titok. Ezekután kicsit tágra nyílt szemekkel néztem, hogy ez a repülõs meg hogy. Vasútnál állambiztonsági okokra hivatkoztak. Nevetséges. Mind1. Nekem a repülõs mellett van egy vonatos megfigyelõm is. nevet
Ha nem lenne ismert az oldal a publikus verzió: iemig.mav-trakcio.hu

Havazás előrejelzés

Utolsó észlelés

2024-12-02 23:02:54

Kõszeg

3.1 °C

22505

RH: 81 | P: 1019.5

Észlelési napló

Térképek

Radar
map
Aktuális hõmérséklet
map
Aktuális szél
map

Utolsó kép

131646

Hírek, események

Indul a MetNet előrejelzési verseny sorozatának 41. sorozata

MetNet | 2024-11-02 11:38

pic
Kis pihenés után folytatódhat a meteorológiai megmérettetés, immáron 41.