Bioszféra
Szarvas, Arborétum sor. Ma megérkezett a gólyánk. A párja 2-3 nap késéssel szokta követni. Történetükrõl annyit, hogy az elmúlt tíz évben legalább háromszor váltottak lakóhelyet egyik villanykaróról a másikra. Az okot szerintem tudjátok. A költöz(tet)és láthatóan nem viselte meg a párt, ugyanúgy költöttek, mint az elõzõ évben. Tavalyelõtt súlyos baleset érte a hímet nyár végén: A fészek karbantartása közben felszedett egy olyan ágat, amire némi horgászzsinór és egy ólmos etetõ kosár volt felakadva. Napokig kínlódott, mert a fej közelében volt a zsinór a nyakára tekeredve. Egyszer csak eltûnt egy hétre – utána megjelent kolonc nélkül. valahogy letéote magáról. Senki nem tudott volna segíteni rajta : Egy vadállat nem engedi maga közelébe az embert.
Kalóz cica is felfedezte a rigók búvóhelyét, élénken leste õket, mire Tomi kutya jól képen nyalta 
Dobtam a rigóknak egy kis mangalica-szalonnát, azonnal felkapták 
Ui: Bubu a netes rádiót balra fent a "Listen" mezõben, WinAmp vagy RealAudio lejátszóval hallgathatod, a Neked megfelelõ jelsebességet kiválasztva (24kb is kifogástalan, nem akadozik)



Ui: Bubu a netes rádiót balra fent a "Listen" mezõben, WinAmp vagy RealAudio lejátszóval hallgathatod, a Neked megfelelõ jelsebességet kiválasztva (24kb is kifogástalan, nem akadozik)

Bubu úgy gondolom amire gondolsz az a nyers vagy szõrös bõr anyagú (hosszától függõen) comb/lábszár/védõ - chips/chunks - lovagláshoz, marhahajtáshoz 
Végignéztem a hozzáférhetõ 1945 elõtt és után készült westernfilmet, a klasszikusok mellett nekem legjobban a Jonah Hex tetszett
Itt megtalálod Link
Ha westernzenét hallgatnál van internetes rádió is: Cowboy Cultural Society Radio Link kellemes zenéket adnak, most is ez kíséri billentyûkalapálásom

Végignéztem a hozzáférhetõ 1945 elõtt és után készült westernfilmet, a klasszikusok mellett nekem legjobban a Jonah Hex tetszett

Ha westernzenét hallgatnál van internetes rádió is: Cowboy Cultural Society Radio Link kellemes zenéket adnak, most is ez kíséri billentyûkalapálásom


Bizony nagyon szívderítõ látvány, ahogy lábukon a hatalmas bunkókkal "igyekeznek" befelé, kicsit komótosabban, mint a többiek, cserébe nekik elsõbbségük van. A sok virágporos méhecske azt jelzi, hogy nagyban fiasítanak, a fiasítást etetik vele. A mogyoró lassan lemegy, de azért lefényképeztem azt is a barkával. Ha észreveszitek, készült fénykép a szemközti domboldal sárgálló sombokráról is, távolról és közelebbre "hozva" is. Olyanokról hordják most a világítósárga virágport meg már mézet is. Szomszéd barátunknak is van sombokra, mely mint a képeken látható, csak most kezdett kinyílni, így még arról nem nagyon hordanak a méhek.
Szépek bizony. Arra tapad a virágpor.
Más hogyan értelmezve, - mert sok cowboy filmet nézek mostanság - a préri lovasai is viselnek amolyan,,, szélfogó gatyát, ami fel van - volt kötve a combjukra, bõrbõl készült...sárfogó?
Más hogyan értelmezve, - mert sok cowboy filmet nézek mostanság - a préri lovasai is viselnek amolyan,,, szélfogó gatyát, ami fel van - volt kötve a combjukra, bõrbõl készült...sárfogó?


Ma felfedeztem hová fészkelt az emlegetett rigópár, amikor a tojó épp besurrant. Sajnos egy földre halmozott darabolásra váró terebélyes száraz-gallyas faágkupac (tavaly félig elszáradt barackfám lefûrészelt "fele") sûrû szövevényes mélyére. Én békén hagynám õket majd megcsinálom költés után, de alacsonyan kb. térdmagasságban van a bejáratuk. Tartok tõle hogy a a macskák felfedezik. Az csak reménykedés hogy az én macskáim már megszokták a "házirigó-férjet" és közömbösen elmennek mellette, idegen macskát pedig Tomi a kert közelébe se enged. Eddig szándékot se mutattak és nem bántották a gyakran köröttem pattogó rigót, de újdonsült párját még én is alig ismerem és ki tudja mit diktál a macska vadászösztöne...
Nem tudom hogy ütközik-e madártani szempontokkal amit észrevettem. Mióta a "házirigó" párjával szaladgál a kertben néhány napja, nem énekel, riasztó csivitelését is ritkán hallatja. Ma reggel nagyon szépen cifrázott, hosszú "játékidejû" trillát sikerült felvennem de nem tõle, hanem egy távolabbi fán énekelgetõ másik rigótól. Ezalatt a kert "rezidens" rigója komoly "kézitusába" keveredett egy másik rigóval egyetlen hang nélkül, csak szárnyaik csattanása hallatszott ahogy háztáji kakasok módjára viaskodtak, beggyel frontálisan összerepülve, csapkolódva, csõrrel-csüddel rugdosódva cikázva kerengtek szorosan egymás körül. A "kert rigója" kitett magáért nagyjából 50 m-es körön kívülre tessékelte a betolakodót, majd visszatért a kert aljnövényzetében nyugodtan csipegetõ párjához. Rögzítettem volna, sajnos videóhoz kevés fény volt még. Emelt ISO-val fotózva látványos pillanatfelvételt vagy sorozatot sem sikerült csinálnom mert messze voltak, rátelézve kirepültek a képbõl alaphelyzetben pedig csak két távoli/távolodó fekete pont mozgása látszott a gépben bár szabad szemmel minden részletét jól láttam
A hangfelvételeket este hozom, akit érdekel

A hangfelvételeket este hozom, akit érdekel


A március 21-ei kökörcsines képek hol készültek? Nem valahol a Nyírségben?
Láttad-e már az újabb állatnyomos képeimet? (27831. és 27852. hozzászólás). Te talán tudsz segíteni a meghatározásban.
Ma reggel egy újdonság fogadott: életemben elõször ébredtem balkáni gerle hangjára itt, Mogyoróskán. Legalábbis tisztára olyan volt, mint a miskolci b. gerlék hármas búgása. Régóta láttam már õket itt is, de a házunk közelében most hallottam elõször. Szerencsére tegnap meg láttam egy vadgerlepárt, tehát az is van még.
Ja, azt hittem személyesen jársz arra fele... köszi, akkor majd lehet zaklatlak privátban.
Tényleg nem tudom pontosan. Minden más kucsmafajban (esculenta-vulgaris, crassipes, semilibera, steppicola, conica, v. digitaliformis) tudok segíteni, sõt örülnék is néhány nagyon jó fotónak.
Szerintem a csapadékhiánnyal is összefügghet, itt nagyon kevés csapadék volt az elmúlt 2 hónapban.
Meg a mi talajunk nem annyira gyorsan melegedõ, bár érdekes módon a fák vagy épp a repce virágzásának idõpontját, az idõben elvetett kukorica méretét ez nem befolyásolja.
A vargánya is késõbb jelenik meg nálunk, mint a somogyi homokon.
Meg a mi talajunk nem annyira gyorsan melegedõ, bár érdekes módon a fák vagy épp a repce virágzásának idõpontját, az idõben elvetett kukorica méretét ez nem befolyásolja.
A vargánya is késõbb jelenik meg nálunk, mint a somogyi homokon.
Érdekes, hogy kucsmailag nemigen vagytok elõrébb, mint mondjuk a csepeli nyárasok.
Én meg találtam egy újabb pöfeteges helyet. Link
Én meg találtam egy újabb pöfeteges helyet. Link
(tappancsok) OFF
Jelentem, ma már láttam messzirõl sárgálló sombokrot!
Ha tompán is, de határozottan sárga volt, vagyis a virágok egy része már majdnem vagy teljesen kinyílt. Ha minden jól megy, még a héten teljes pompájukban fognak virítani!
ON (t)
Jelentem, ma már láttam messzirõl sárgálló sombokrot!
Ha tompán is, de határozottan sárga volt, vagyis a virágok egy része már majdnem vagy teljesen kinyílt. Ha minden jól megy, még a héten teljes pompájukban fognak virítani!
ON (t)
Az élelmiszer termelését illetõen tökéletesen igazad van Noli, hazánk lakossága számára az alapvetõ élelmiszereket itthon kell megtermelni és nem a világ másik felérõl megvenni idehozatni. Aki hazánkban nem õshonos élelmet, polipot egzotikus gyümölcsöket avagy távol-keleti fûszereket óhajt az hozasson magának külföldrõl, a lánckereskedõk jó pénzért boldogan ideszállítják neki. (Ez persze csak az együgyû átlagember vélelme, az "okosabbak" természetesen jobban tudják. Példának egy immár tízéves "okosság" 2001. január Link és és eredménye, a szemenként 80~100Ft-os cseresznye 2002. január Link Az ausztrál alma, kínai fokhagyma és marokkói paprika kapcsán érdemes visszatekinteni)
Igazad van, a racionális közlekedés/szállítás és üzemanyag-felhasználás nagyon szükséges. Be is vezetik AZONNAL mihelyt akadozni kezd a nyersolaj kitermelése. Szerintem a benzin magas ára nem fog önmagában eredményt hozni, emellett minden energiadrágulás így a szállítási költségek növekedése is mindig jelentkezik az élelmiszerek árában.
Igazad van, a racionális közlekedés/szállítás és üzemanyag-felhasználás nagyon szükséges. Be is vezetik AZONNAL mihelyt akadozni kezd a nyersolaj kitermelése. Szerintem a benzin magas ára nem fog önmagában eredményt hozni, emellett minden energiadrágulás így a szállítási költségek növekedése is mindig jelentkezik az élelmiszerek árában.
Éppen az imént olvastam a botoló füzekrõl, a fehér füzeknél alkalmazták/zák ezt leginkább.
Becsehely fõutcáján Link Link
Aranyvesszõ Tormafölde szõlõhegyén Link Link és a falu határában Link , illetve Lovásziban Link Link
Bomlik a kivi Kerkateskándon Link és Lentiben Link
Õszibarack Kerkateskánd szõlõhegyén Link Link Link Link (ez utóbbi +18-as karika)
Hazafelé meg bekukkantottam az egyik kucsmás helyemre Link Link Link Link
Aranyvesszõ Tormafölde szõlõhegyén Link Link és a falu határában Link , illetve Lovásziban Link Link
Bomlik a kivi Kerkateskándon Link és Lentiben Link
Õszibarack Kerkateskánd szõlõhegyén Link Link Link Link (ez utóbbi +18-as karika)
Hazafelé meg bekukkantottam az egyik kucsmás helyemre Link Link Link Link
Persze, hogy tudom, racionális közlekedéssel. Igazán az lenne a jó, ha teljesen megszûnne a magánautózás és csak a nélkülözhetetlen közfeladatot ellátók (orvos, tûzoltó, rendõr) közlekedhetnének kocsival. Mindenki helyben termelt élelmiszert enne elsõdlegesen, nem ausztrál almát meg kínai fokhagymát marokkói paprikával... Biztosan jót tenne a világnak.
De csak a nyulaknak lenne jó, mert az emberiség kihalna éhen , gondolom tudod, hogy az mivel járna , ha 5000 ft lenne a benzin.
Én azt vélem amikor 5000 pengõ volt a benzin literje 1 kg kenyér is annyiba került ha nem többe. Persze kinek mi a fontos, kenyér és benzin ma is kb. egy árszinten vannak. Nem a benzin ára magas, a rávalót nehéz elõteremteni ha nem valami széltoló vagy szélhámozó állásban van az ember Link
Nem értem az "autógyûlöletet". Én lassan négy éve "kiszálltam" a mercibõl (pedig vegyes üzemû "zöldautó" és gázzal feleannyi költség mint benzinnel, olaj se folyik belõle de nem öko-megfontolások alapján tettem, pusztán nem akarok ártatlan életet kioltani ha vezetés közben rosszullétem miatt elszabadulna velem a nehéz kocsi) ám nagyobb távolságokra hiányzik. Itt helyben még elbringázgatok boltba vagy a városba, de ha be kell mennem Pestre szívsebészhez és nem ér rá valamelyik fiam bevinni, kész kínlódás gyalog bejutni emellett pénzben kb. annyiba kerül tömegközlekedéssel (hangoskodó részegek, kötekedõ csibészek között hogy a latrokat ne is említsem) mintha kocsival mentem volna. Ahol nincs más, ott szükséges az autó a helyváltoztatáshoz-szállításhoz. Pld. esetemben a HÉV állomás 6 km távol van, ami nekem gyalog már sok (már nem vagyok képes hosszabb hátizsákos gyalogtúrákra). Oké van bringa-elektromos bringa, ha a jobb külsejû bringát nem lopnák el/szét. Ha szem elõtt van, még lezárt kertbõl is ellopják ahogy nálam amikor még nem volt kutyám. Levente fiam egyszer tette le jó fél napra kerékpárját közterületen, ráadásul köztérfigyelõ kamera alatt háromujjnyi vastag lánccal odafogatva - távollétében kilopták nyergét, hátsó kerekét és mindent ami csak leszedhetõ volt. Buszmegálló is jó 3 km-re esik tõlem, emellett ritkán jár busz Pestre a HÉV legalább óránként (úgy kell nekem minek költöztem a világ végére? - de sokan mások is laknak hasonló helyen). A bringát fel lehet tenni a HÉV-re, viszont Pesten bringázni életveszélyes és folyamatos konfliktusok forrása, káromkodnak rád autósok gyalogosok egyaránt. Mondjatok egy olcsón üzemben tartható egyszerû kisautónál alkalmasabb és megfizethetõ alternatívát amikor az átlagos fiatalnak is nehéz megélni. (Manapság ötven év felett jobb meghalni (a társadalomnak se kell "eltartania" õt bár a maga idejében fiatalként õ is "eltartotta" korának öregjeit, nem beszélve a született testi fogyatékosokról, balesetben súlyosan megnyomorodottakról). A XXI.században élünk, a vándorbot-ló-lovaskocsi kora lejárt, az autó szükséges rossz DE csak nagyobb távolságokra/teherszállításra, NEM a kisboltba elugrani tejért ahogy sokan teszik teljesen feleslegesen. Ahová elég a bringa, oda LEGYEN ELÉG a bringa. Bár ez is csak annak megfelelõ aki még képes bringázni. Mindennapos szomorú látvány, egyesek emitt energiazabáló többtonnás monstrumokkal száguldoznak, amott botladozik a sokszor kigúnyolt kerekes bevásárlószatyrot kilométereken át vonszoló idõs néni aki már kerékpárra sem képes felülni. Amíg egészségesek, magabíró középkorúak és erõtõl duzzadó fiatalok sose gondolnak arra hogy õk is bármikor lehetnek segítségre szoruló tehetetlen betegek vagy egyszer õk is megöregednek. Némelyik közülük cinikusan a "Taigetoszt" vagy az euthanáziát véli megoldásnak, a beteg és/vagy idõs ember "nyûg" a társadalomnak. Tudtommal csak háborús veszélyhelyzetben szokás a feladatot hátráltató sebesültet agyonlõni. Közel 30 év autózás után, véleményem szerint helyváltoztatásra-szállításra szolgáló közlekedési eszköz fiatalnak-öregnek egyaránt szükséges különösen nagyobb távolságokra (idõs ember ha fel is tud ülni kerékpárra, nem biztos hogy eljut vele távolabbi városba) ehhez viszont már elég egy 50-250 cm3-es mopedautó biztonságos 40-60 km/ó sebességgel, védve az idõjárás viszontagságaitól (tapasztaltam, lehet de nem kellemes szakadó esõben-hóban-szélviharban bringázni). Aki száguldozni akar az száguldozzon a versenypályákon ha telik rá jövedelmébõl. Közutakra nem kellenek köz- és életveszélyes monstrumok javarészt csupán "vanitatum vanitas" az anyagi jólét úrhatnám fitogtatására. Napi átlagos helyváltoztatáshoz bõven elegendõ egy kisautó, hibrid vagy tisztán elektromos hajtással. Nagyobb távolságokra vonat, hajó (ennél már pedzegetik hogy újra használják a vitorlákat). A nyersolajkészletek kimerülésével mindenképp eljön az ideje egyszer. Nem az autót kellene szidni inkább a konstruktõreiket a világ érdekében kötelezni, egységesen változtassanak rajta. Távoli hasonlattal, légpuskával is lehet szórakozásból célba lõni, nem kell hozzá nehézgéppuska. Aki többre vágyik, legyen hivatásos vadász vagy katona tüzér üljön tankba. Egy erõs és nehéz autó bármikor emberéleteket kioltó fegyverré válhat mert benne ott lapul a leggyengébb láncszem az ember, aki lehet hogy épségben marad de rombolhat és vétlen emberéleteket olthat ki. Valamikor elég volt "egy lóerõ" is helyváltoztatásra-szállításra de változnak az idõk, életünk felgyorsult, szerintem az autó szükséges rossz akár a villanyáram mely veszélyes de hasznos. Kissé eltúlzott példának azon filózom, lakóhelyemen egy napelemrõl töltött elektromos golfautó is megtenné helyi közlekedésre, bevásárlásra.
Nem értem az "autógyûlöletet". Én lassan négy éve "kiszálltam" a mercibõl (pedig vegyes üzemû "zöldautó" és gázzal feleannyi költség mint benzinnel, olaj se folyik belõle de nem öko-megfontolások alapján tettem, pusztán nem akarok ártatlan életet kioltani ha vezetés közben rosszullétem miatt elszabadulna velem a nehéz kocsi) ám nagyobb távolságokra hiányzik. Itt helyben még elbringázgatok boltba vagy a városba, de ha be kell mennem Pestre szívsebészhez és nem ér rá valamelyik fiam bevinni, kész kínlódás gyalog bejutni emellett pénzben kb. annyiba kerül tömegközlekedéssel (hangoskodó részegek, kötekedõ csibészek között hogy a latrokat ne is említsem) mintha kocsival mentem volna. Ahol nincs más, ott szükséges az autó a helyváltoztatáshoz-szállításhoz. Pld. esetemben a HÉV állomás 6 km távol van, ami nekem gyalog már sok (már nem vagyok képes hosszabb hátizsákos gyalogtúrákra). Oké van bringa-elektromos bringa, ha a jobb külsejû bringát nem lopnák el/szét. Ha szem elõtt van, még lezárt kertbõl is ellopják ahogy nálam amikor még nem volt kutyám. Levente fiam egyszer tette le jó fél napra kerékpárját közterületen, ráadásul köztérfigyelõ kamera alatt háromujjnyi vastag lánccal odafogatva - távollétében kilopták nyergét, hátsó kerekét és mindent ami csak leszedhetõ volt. Buszmegálló is jó 3 km-re esik tõlem, emellett ritkán jár busz Pestre a HÉV legalább óránként (úgy kell nekem minek költöztem a világ végére? - de sokan mások is laknak hasonló helyen). A bringát fel lehet tenni a HÉV-re, viszont Pesten bringázni életveszélyes és folyamatos konfliktusok forrása, káromkodnak rád autósok gyalogosok egyaránt. Mondjatok egy olcsón üzemben tartható egyszerû kisautónál alkalmasabb és megfizethetõ alternatívát amikor az átlagos fiatalnak is nehéz megélni. (Manapság ötven év felett jobb meghalni (a társadalomnak se kell "eltartania" õt bár a maga idejében fiatalként õ is "eltartotta" korának öregjeit, nem beszélve a született testi fogyatékosokról, balesetben súlyosan megnyomorodottakról). A XXI.században élünk, a vándorbot-ló-lovaskocsi kora lejárt, az autó szükséges rossz DE csak nagyobb távolságokra/teherszállításra, NEM a kisboltba elugrani tejért ahogy sokan teszik teljesen feleslegesen. Ahová elég a bringa, oda LEGYEN ELÉG a bringa. Bár ez is csak annak megfelelõ aki még képes bringázni. Mindennapos szomorú látvány, egyesek emitt energiazabáló többtonnás monstrumokkal száguldoznak, amott botladozik a sokszor kigúnyolt kerekes bevásárlószatyrot kilométereken át vonszoló idõs néni aki már kerékpárra sem képes felülni. Amíg egészségesek, magabíró középkorúak és erõtõl duzzadó fiatalok sose gondolnak arra hogy õk is bármikor lehetnek segítségre szoruló tehetetlen betegek vagy egyszer õk is megöregednek. Némelyik közülük cinikusan a "Taigetoszt" vagy az euthanáziát véli megoldásnak, a beteg és/vagy idõs ember "nyûg" a társadalomnak. Tudtommal csak háborús veszélyhelyzetben szokás a feladatot hátráltató sebesültet agyonlõni. Közel 30 év autózás után, véleményem szerint helyváltoztatásra-szállításra szolgáló közlekedési eszköz fiatalnak-öregnek egyaránt szükséges különösen nagyobb távolságokra (idõs ember ha fel is tud ülni kerékpárra, nem biztos hogy eljut vele távolabbi városba) ehhez viszont már elég egy 50-250 cm3-es mopedautó biztonságos 40-60 km/ó sebességgel, védve az idõjárás viszontagságaitól (tapasztaltam, lehet de nem kellemes szakadó esõben-hóban-szélviharban bringázni). Aki száguldozni akar az száguldozzon a versenypályákon ha telik rá jövedelmébõl. Közutakra nem kellenek köz- és életveszélyes monstrumok javarészt csupán "vanitatum vanitas" az anyagi jólét úrhatnám fitogtatására. Napi átlagos helyváltoztatáshoz bõven elegendõ egy kisautó, hibrid vagy tisztán elektromos hajtással. Nagyobb távolságokra vonat, hajó (ennél már pedzegetik hogy újra használják a vitorlákat). A nyersolajkészletek kimerülésével mindenképp eljön az ideje egyszer. Nem az autót kellene szidni inkább a konstruktõreiket a világ érdekében kötelezni, egységesen változtassanak rajta. Távoli hasonlattal, légpuskával is lehet szórakozásból célba lõni, nem kell hozzá nehézgéppuska. Aki többre vágyik, legyen hivatásos vadász vagy katona tüzér üljön tankba. Egy erõs és nehéz autó bármikor emberéleteket kioltó fegyverré válhat mert benne ott lapul a leggyengébb láncszem az ember, aki lehet hogy épségben marad de rombolhat és vétlen emberéleteket olthat ki. Valamikor elég volt "egy lóerõ" is helyváltoztatásra-szállításra de változnak az idõk, életünk felgyorsult, szerintem az autó szükséges rossz akár a villanyáram mely veszélyes de hasznos. Kissé eltúlzott példának azon filózom, lakóhelyemen egy napelemrõl töltött elektromos golfautó is megtenné helyi közlekedésre, bevásárlásra.

Érdekes, hogy egy nagy akácerdõ szélén nyílnak ezek. Telepítve nem voltak.
Ez is a néhai tölgyerdõ maradványa lehetett, ami az akácos helyett volt régesrég. Erre utalhat a sok szil, a mogyoróbokrok, kecskerágók, galagonyák, bodzák, kökény és arrébb a környéken az egyetlen tõ tatár juhar is. Sajnos az nem a telkünkön belülre esett.

1-2 tölgyfa is nõ az erdõszélen, Kabalás felé. Sajnos az öregebbet kivágták, de mellette van egy fiatalabb. Évekkel ezelõtt nõtt alatta egy tinóru.
Nem jött még válasz, úgyhogy elmondom, én mely állatokra gondolok a következõ nyomoknál:
Talán borz: Link
Talán borz vagy vadmacska: Link
Talán róka: Link
Leginkább vadmacska, esetleg róka: Link Link
Talán borz, de hol vannak a karmok?: Link Link
Talán borz, de hol vannak a karmai Link Link
Talán szarvas: Link
Talán borz: Link
Talán borz vagy vadmacska: Link
Talán róka: Link
Leginkább vadmacska, esetleg róka: Link Link
Talán borz, de hol vannak a karmok?: Link Link
Talán borz, de hol vannak a karmai Link Link
Talán szarvas: Link
Illetve azért valamennyire sejtem abból kiindulva, hogy lassabak voltak az autók és hangosabbak, fõleg a régi (régi-új?) utakon:
Pengõben már volt többször 5000 is a benzin, de hogy a nyulak hogy viselték, azt nem tudom.
Azért a nyúlnak nem természetes közege az autóút... Nem csoda, ha nem tud mit kezdeni vele. Talán, ha végre lesz egy liter benzin 5000 ft, akkor lesz béke a nyulaknak (is).

A tavasz szomorúbb része : Szarvas és Békéscsaba között reggelente elég sok laposnyuszi található. Ilyenkor sem nem látnak,sem nem hallanak. Június vége felé szünik meg a laposnyuszi invázió.
Nagyon szépek! A farönkben lakó kövirózsák meg varjúháj nagyon jópofa!!!
Könnyû és gyors, pár alkalom használat után. :-)
Fájl menü, mappa hozzáadása, ezzel megnyit egy felugró ablakot, amiben bal oldalon vannak a géped meghajtói, a meghajtó betûjele elõtti kis nyíllal kinyitod a meghajtó tartalmát, ezen belül a további mappákat tartalmazó mappákat is kinyithatod. Amikor megvan az mappa, amit fel akarsz tölteni, a mappa nevére kattints, ekkor szürke lesz, majd a jobb oldalon bekapcsolod a "keresés egyszer" rádiógombot, majd OK, s kinyitja neked a kért mappa képeit. Itt a képek felett a mappa nevén jobb egérrel kattintva kinyíló menüben alulról a negyedik a feltöltés. Mielõtt felrakod, sorrendbe teheted egyszerûen húzkodva a képeket, illetve ha van olyan, amit nem akarsz feltölteni, akkor az adott kis bélyegképre jobb egérrel kattintva a lenyíló menüben kiválasztod a "feltöltés tiltása" menüpontot.
Fájl menü, mappa hozzáadása, ezzel megnyit egy felugró ablakot, amiben bal oldalon vannak a géped meghajtói, a meghajtó betûjele elõtti kis nyíllal kinyitod a meghajtó tartalmát, ezen belül a további mappákat tartalmazó mappákat is kinyithatod. Amikor megvan az mappa, amit fel akarsz tölteni, a mappa nevére kattints, ekkor szürke lesz, majd a jobb oldalon bekapcsolod a "keresés egyszer" rádiógombot, majd OK, s kinyitja neked a kért mappa képeit. Itt a képek felett a mappa nevén jobb egérrel kattintva kinyíló menüben alulról a negyedik a feltöltés. Mielõtt felrakod, sorrendbe teheted egyszerûen húzkodva a képeket, illetve ha van olyan, amit nem akarsz feltölteni, akkor az adott kis bélyegképre jobb egérrel kattintva a lenyíló menüben kiválasztod a "feltöltés tiltása" menüpontot.
Picasa-soktól kérdezném, hogy kell fotókat feltölteni? Megnyitottam a programot, és nem jelenít meg nekem minden mappámat
Múltkor sikerült, valahogy elkezdett képeket magától keresni. De most a 2011-es képeimet nem látja, vagy nem jeleníti meg, vagy nem tudom hol keressem

Kicsit csalódtam ebben a progiban. Azt hittem könnyû és gyors.



Kicsit csalódtam ebben a progiban. Azt hittem könnyû és gyors.
Üdv!
Két tájkép a "tóról" még múlt hétrõl: Link Link A mûveletlen területen már meg is jelentek a fûz és nyár csemeték: Link Link Kócsagok is járnak ide, de még nem sikerült õket lekapni.
Ezt meg ma találtam, fészekkezdemény tavalyról, érdekessége, hogy szinte csak fémdrót alkotja
Link Link
Egy kis színes: Link Link
Két tájkép a "tóról" még múlt hétrõl: Link Link A mûveletlen területen már meg is jelentek a fûz és nyár csemeték: Link Link Kócsagok is járnak ide, de még nem sikerült õket lekapni.
Ezt meg ma találtam, fészekkezdemény tavalyról, érdekessége, hogy szinte csak fémdrót alkotja

Egy kis színes: Link Link
Köszi szépen!
Ma méheink szorgalmasan dolgoztak, az is nagyon szívderítõ látvány, amikor lábukon a nagy virágporbunkókkal másznak be a röpnyíláson. Egyelõre leginkább a mogyoróról hordják a pollent. Néha a szél egész porfelhõt fúj le a bokrokról.
Reméljük, nemsokára itt is virítani fog a som, fûz meg a rekettyefûz (itt rakottyafa, birkefa) és akkor már az elsõrangú virágporok mellett nektárt is fognak hordani.
Ma méheink szorgalmasan dolgoztak, az is nagyon szívderítõ látvány, amikor lábukon a nagy virágporbunkókkal másznak be a röpnyíláson. Egyelõre leginkább a mogyoróról hordják a pollent. Néha a szél egész porfelhõt fúj le a bokrokról.
Reméljük, nemsokára itt is virítani fog a som, fûz meg a rekettyefûz (itt rakottyafa, birkefa) és akkor már az elsõrangú virágporok mellett nektárt is fognak hordani.
Az erkélyemen a szibériai csillagvirág is kinyílik holnapra talán :-) Már nagyon elõrehaladott állapotban vannak a bimbók! Van fehér színû is közte :-)
Muterék még vagy 30 éve eldugtak a kertben a fû közé egy picike tõ szártalan kankalint, most kb az egész gyep sárga tõle már, teljesen elterjedt a kertben, igen szépen néz ki!
Muterék még vagy 30 éve eldugtak a kertben a fû közé egy picike tõ szártalan kankalint, most kb az egész gyep sárga tõle már, teljesen elterjedt a kertben, igen szépen néz ki!
Íme a kotorék, amirõl pár nemrég írtam, hogy mostanában találtam néhány nyom társaságában, amiket akkor vadmacskanyomnak véltem, de akkor nem tudtam fényképet készíteni. Azóta kétszer jártam ott, másodjára sikerült. Most kevésbé vagyok biztos a macskafélében, de talán még mindig az az egyik legesélyesebb.
Tudtok segíteni?
Ja, a link: Link
Meg egy kis csemege: Link
Tudtok segíteni?
Ja, a link: Link
Meg egy kis csemege: Link
Egy édes pofa vörösbegy kísértett boltból hazafelé, leszállni csak tök árnyékban volt hajlandó...
Tudom, a fórum nem Zeneszoba, de mégis szeretnék ezzel a klippel jó reggelt, jó napot jókedvet kívánni minden fórumtagnak és erre vetõdõ látogatónak
Jennifer Rush The power of love Link ("The whispers in the morning... ~ Suttogások a reggelben...")
A zenéjét szeretem, de ebben a klipben (szerintem) kivételesen szép képeket mutatnak be az élõvilágból - bárányok, tigrisek, hangyák, pókok madarak képei tarkítva látványos természeti jelenségek, tájak látványával. Szerintem "gályázás" elõtt-közben-utána érdemes végignézni lazításnak
Jó reggelt jó napot jó kedvet mindenkinek ebben az olykor szomorú, mégis mindig oly csodálatos világban
Ui: bárányokróljut eszembe: MrsEsztercica a bari jól van esetleg már visszaköltözött?

Jennifer Rush The power of love Link ("The whispers in the morning... ~ Suttogások a reggelben...")
A zenéjét szeretem, de ebben a klipben (szerintem) kivételesen szép képeket mutatnak be az élõvilágból - bárányok, tigrisek, hangyák, pókok madarak képei tarkítva látványos természeti jelenségek, tájak látványával. Szerintem "gályázás" elõtt-közben-utána érdemes végignézni lazításnak

Jó reggelt jó napot jó kedvet mindenkinek ebben az olykor szomorú, mégis mindig oly csodálatos világban

Ui: bárányokróljut eszembe: MrsEsztercica a bari jól van esetleg már visszaköltözött?
