2024. december 02., hétfő

Repülés

Adott napon: 
Keresés:
#779
Nekem nem mûködik a link...
#778
Link
:-))
#777
mutatok jobbat. nevet
Link

végre beindult a vitorlaszezon is. a hétvégén végre ráértem volna erre most az idõ tesz keresztbe. duhos
#776
"Kerüljük ki..." Link :-)
#775
Az igen!
#774
Lenyûgözõ teljesítmény! zivatar
#773
Nola bizonyára átélt ilyesmit, akárcsak a fórum repülõsei. Elég erõs motorral az "ólajtó is tud repülni" de leszállni... a "született profik", a madarak is sokszor megszenvedik leszálláskor a szél játékait. (Láttam hirtelen támadt ellenszélben vadludat hátrafele repülni. Szegény próbált "leborítással" kifordulni a szélbõl, de a szél földhöz vágta. Ha van jó binoklid (én egy ruszki 20x60-assal lesem) megfigyelheted, kisrepülõk, de még magasan haladó sugárhajtású gépek is nemegyszer a szél- és sebességvektor átlójában "oldalazva" repülnek céljuk felé) A madarak testtömege kicsi, szárnyfelület-terhelésük fajfüggõen közel optimális. A repülõknél is optimalizálják amennyire lehet, de soktonnás nagy tömegtehetetlenségû fémdarabok kilengésének korrigálásánál szinte csak az ösztön és tapasztalat számít (számítógép is megteszi, de az ember még mindig jobb nála, viszont hamar elfárad). Egy világháborús vadászpilóta volt kollegám szokta mondogatni "kritikus helyzetben az automatika x@rt se ér, a legjobb mûszer még mindig pilóta a s..ge" Azt hiszem jó példa erre egy elfogási gyakorlatban megsérült F-15-ös gép története Link Hihetetlen. (A neten több hasonló videó található mûrepülõ, RC modell "félszárnyas" sikeres landolásáról, de azok bizonyíthatóan hamisítványok, legalábbis hamisítható videók)
#772
Értem, köszönöm!nevet
Elég látványos dolog! nevet
#771
Széllel szemben szállunk le és ha nem pályairányból fúj, akkor rá kell tartani és az utolsó pillanatban egyenesbe tenni. Amikor egyenesen jön a gép, de billeg földközelben, az a szélnyírás miatt van. nevet
#770
Látványos, és félelmetes egyben!nevet
Mivel nem értek ezekhez a dolgokhoz, miért van az, hogy szinte keresztben viszi a gépet a leszálló pályához?
Szél, turbolencia?Vagy csak elszámolják kissé a dolgokat?
#769
Hát nem semmi emberi-technikai teljesítmények röpködtek pár másodpercek alatt.Töbször is megnéztem, meg a csatolt filmeket is.
Kössz a linket! laza
#768
Link Szép kis rodeók, azért csak letették egy darabban nevet Véletlen bukkantam rá, gondoltam csatolom, ha ismernétek bocs
#767
Zoli pilóta, szerintem tudja ezeket a dolgokat vidám
#766
Zoliii! Nem! nevet A csûrõk egy gondolattal arrébb vannak a szárny vége felé valóban, de mi nem arról beszéltünk és nem ott vált le az áramlás. Ott is szokott és máshol is. Azokat, amikre Te gondolsz ground spoilers-nek nevezik és valóban a földön nyitják ki, az is a fékszárny része, de mi a levegõben bizonyos fokokra kiengedett fékszárnyakra gondoltunk, flaps és pontosan annak a végén vált le az áramlás. Link
#765
En imadok repulni es imadom, ami repul...
Fekszarnyak 15 fokra kigurulas Engedelyezve a 22 es kifutora...
bar sportgeppel meg nem repultem.A legcsavaros Fokker 50 es a Fokker 70 es azomban jo volt...
Elvezem a le es felszallasokat
Pilota akartam lenni, de a szemem nem tette lehetove
Elmeletben azert tudok kicsit gepet vezetni es a fogalmakkal eleg tisztaban vagyok laza kacsint
Zoli:A fekszarnyat felszallasnal is kinyitjak 15 fokra, legalabbis nagyban
Leszallasnal a 45 fok sem ritka....
Es leszallasnal az aramlasrontokkal is fekeznek illetve a levegoben is hasznaljak, nagyon gyors megkozelitesnel, de Final Approach- nal nemigen...
#764
Ez legalább emberi léptékû masina. :-) Alapvetõen tartok mindentõl, ami nagyobb egy hajszárítónál és berreg. :-)))
Egyszer repültem Korfura meg vissza egy Tu-154-gyel, de szabályosan halálfélelmem volt...
#763
Meg Repülõs Gizivel se... Link nevet
#762
Repülésrõl lévén szó,én ennél a "traktornál" kezdtem,végülis ennél ragadtam,mással még nemigen repültem sajnos.
Átgondolva ennél szó szerint érezhetõ a repülés minden fizikai jelensége(a mezõgazdasági repülésre volt csak lehetõségem),itt nemigazán találod magad szembe a "buszos" jelleggel.
Link
Itt épp Anarkit szúnyogmentesítettük 2006.nyarán:Link laza
Az aerodinamikai elv mindegyiknél ugyanaz,csak maga az eszköz más.
vidám
#761
:-)
Sokan kevernek, fõleg, hogy a keresztnevünk is azonos az érdeklõdési körünk mellett. :-))) Teljesen véletlen az egybeesés és a hasonlóság. De ugye, tudjuk, a világ igen kicsike. :-)

Gondolom, hogy egy repcsisnek fontos, hogy a kívülálló ne keverje a repcsi Gizikéjét a repcsi gõzekéjével, de ahhoz egészen alulról kellene kezdeni, hogy megtudjam, mi micsoda egy ilyen nagy masinán...
#760
Azért annyira nem egetverõ probléma,hogy bocsánatot kérj.
Részemrõl annyi volt a "nemmindegy",hogy melyik lapot mikor és mire használják.
(Dehogyis akartam a 2 hölgyeményt keverni egymással,számomra nagyonis különálló,és/de kedves egyéniségek vagytok! vidám )
nevet
#759
Én kérek elnézést, semmi közöm nincs a repülõgépekhez, bár papírrepcsiben profi vagyok. Felõlem hívhatják akárminek, dinamikailag akkor is akadály és kész. :-)

Mellesleg Nolit és nolát se illik keverni...
#758
Gyerekek,a fékszárnyat ne keverjük már össze semmivel,az a leszállásnál használt,és földetérés után fékezést elõsegítõ, a v.vezérsík tetején kinyitható áramlásrontó lap.
Amirõl beszéltek az a szárnyakon lévõ csûrõlap.
Érdekes a képen az a páracsík,Nolihoz hasonlóan nekem is az a véleményem,hogy az örvények a szárnyak végén lesznek láthatók idõnként,ott a legkisebb a légnyomás,bizonyos sebességnél kicsapódik a levegõ páratartalma(ld. a tornádók esete).
Speciel a képen látható tipusnál a szárnyvégre beépített lap miatt elvileg sohasem látható,hagyományos szárnytipusnál jelenik meg.
Az üzemanyagot nem tudom biztosra,melyik tipusnál hol engedik ki probléma esetén,de ahol ez látható lenne,az mindössze egy vékonyka "páracsík" formájában jelenne meg.
nevet
#757
Én repültem, Brüsszelbe dec. elején és Irkuszkba !
Nagyon szép volt. Csak nem én vezettem a repülõt sz igaz.
#756
Apu szerint egyértelmûen örvény. nevet Az üzemanyagot karnyi vastag csövön engedik ki, távol a hajtómûvektõl a szárnya vége felé, kifelé a fékszárnyaktól, bár gondolom géptípusa válogatja.
#755
Örülök, hogy Te is így gondolod.
Dinamikailag minden kiálló tárgy (akadály), ami az áramló közeg (jelen esetben levegõ) útjában van, örvényeket kelt. Az, hogy a szárnyvégi miért nem látszik, valószínû már lépték kérdése, mert ugye bizonyos határokon belül tud a légáramlat keveredése miatt kifagyni a pára (pont emiatt van a le- és felszállásoknál több örvény), a fékszárny meg ugye más szögben áll az áramló levegõben, mint a teljes szárnyak, így lehet, hogy ez a kis különbség pont elegendõ az örvény láthatóvá válásához.
(Ági képén én is csõszerûnek látom amúgy a csíkot) Agyalok rajta, hogy miként lehetne házi körülmények közt modellezni a dolgot.
#754
Örvény lesz az, ami a fékszárny szélétõl indul. Ahol a legszélesebb lehet is látni, hogy középen nem olyan sûrû, tehát olyan, mint egy csõ. Nem mindig vannak ilyen örvények. Leginkább közvetlenül felszállás után, vagy leszállás elõtt. Ott nincs semmi, amit le tudnának ereszteni. Nem hiszem, hogy az üzemanyag egy vékony csíkban odafolyna. Szerintem ha folyadékot eresztenek le, annak nem ilyen lenne a formája. És üzemanyagot nem eresztenek le csak úgy, inkább vészhelyzetben. Ezt a képet Te készítetted, volt valami különös az út során? A repülés melyik fázisában készült a kép? Majd apukámmal véleményezem a képet. nevet
#753
megfogtál. örvény biztos nem lehet mert az inkább a winglet sarkánál képzõdne. valamit eresztenek, de hogy mit...
#752
Sziasztok! Segítség kellene. Link Szerintetek mi látszik ezen a képen? Én szárnyvégi örvénynek gondoltam, de Nyuli szerint üzemanyagleeresztés is lehet, és most elbizonytalanított. Mit gondoltok?
#750
Egy-két hónap és beindul a szezon, bár repülhetnék szelek szárnyán én is.
#746
Ma láttam siklóernyõst a Csobáncon. Sajnos tilos, a természetvédõk büntetnek érte. Volt olyan est, hogy a srác balesetet szenvedett, a kórházba kötött ki, a természetvédõk a rendõrrel meg meglátogatták és megbüntették.
#740
Motoros bõregér (k800i): Link
#738
Hullámot ilyenkor is lehet repülni. nevet
#737
Télhez közeledvén, he-he?
#736
Nem nagyon repked senki úgy látom... zivatar
#735
Köszi a gratulációkat. Bizony elõfordult, hogy tátva maradt az ember szája a látottaktól. Valamint a hanghatások is megfogják az embert.
#734
Aztaaaa.

Naagyon látványos. Egyszer sétarepülõztem életemben. Már az is egy életre megfogott. De ezeknek a látványa valóban fergeteges lehetett.

nevet
#733
Áhh, nagyon jók, fõleg a 29-es a ráfestett "Héjával" nevet
#732
Idén voltam elõször Kecskeméten a repülõnapon. Igen látványos és mozgalmas airshow. Természetesen fényképeztem is párat (278db kép készült) Ízelítõ: Link Link Link A teljes galéria: Link Ez pedig egy tegnapi kép a Duna feletti airshow-ról: Link
#731
Na teszek egy-két képet ide is törökbõl:
Motoros siklóernyõs:Link Link Link
#730
Nem tudom, mennyire jöhet ide... Valami repülõsnap van ma itt 'Gyarmaton, 8 embert láttam, 2*4-es csoportokban jöttek le. laza Link Link Bocs a gyenge minõségért, csak hát a digitális zoom... havazas

Havazás előrejelzés

Utolsó észlelés

2024-12-02 21:20:19

Sopron - Felsõ-Lõvérek, 243 tszf.

4.1 °C

00000

RH: 67 | P: 1019.7

Észlelési napló

Térképek

Radar
map
Aktuális hõmérséklet
map
Aktuális szél
map

Utolsó kép

131646

Hírek, események

Indul a MetNet előrejelzési verseny sorozatának 41. sorozata

MetNet | 2024-11-02 11:38

pic
Kis pihenés után folytatódhat a meteorológiai megmérettetés, immáron 41.