Emlékszem, hogy 1969. decemberében Zalaegerszeg városban elrendelték a közmunkát, melynek keretében az üzemek és intézmények dolgozói takarították a havat a városban és a városból kivezetõ utakon. A mi cégünknek a Zalaegerszeg - Nagykapornak közötti - a mai 76-os - utat kellett letakarítani.
Elõl haladt egy markológép, utána pedig egy buszban mi a lapátokkal. Ahol a busz elakadt ott a hó nagyját géppel, a többit kézzel takarítottuk el. Tényleg voltak 3-4 m magas hótorlaszok, így például a kisbucsai vasúti átkelõ elõtti bevágásban. Délre értünk Nagykapornakra az egyik sávon, majd délután visszafelé a másik sávot is megtisztítottuk.
A legemlékezetesebb helyzet azonban 1970. április elején alakult ki, amikor a havazást 100-120 km-es szél kísérte, ami elszaggatta a villanyvezetékeket és több 100 sürgönypóznát döntött a vasúti sínekre. Ennek következtében több napig a buszok mellett a vonatok sem jártak. A honvédség híradósai biztosították a MÁV-nál a távközlést, magam is láttam a honvédségi híradóskocsit az egerszegi állomás forgalmi irodája elõtt állni. A vasútállomáson rekedt sok 100 embernek is a honvédség fõzte gulyáságyukban a meleg ételt és a teát.