Többek között a katasztrófához vezetõ elõzményekrõl okokról. Érdekes dolog a tározó 25 éves korára hivatkozni. Amikor megvették, tudhatták mit vesznek. Megismétlem, ha valaki megvesz valamit, attól kezdve õ húzza hasznait és viseli terheit. Leszámítva a magasítást, különösebbet mégsem tehettek hiszen a világûrbõl is látható repedések vannak a 2008-as felvételen. Megismétlem, az esõvíz ránehezedõ terhelése mellett bármilyen repedést a beszivárgó víz is minden télen tovább tágítja ha megfagy. A tárolt anyag akár a gyurma vagy agyag önmagában nem folyik szét. DE felette maró folyadék és az esõzések felgyülemlett víztömege, ezt már nem viselte el tovább a tározó. Az elsõdleges felelõsség itt van. Szakemberek, nem laikusok üzemeltették nem vakok tudatlanok. Ha egy autós féke elromlik és ezért tömegkarambolt idéz elõ, lényegtelen hogy elhanyagolta vagy nem volt pénze javíttatni. Miért közlekedett vele? Reménykedett, hátha nem lesz baj. A sérült emberek és eszközök mentése, következmények felszámolása más dolog, de jó ügyvéddel meg lehet úszni a halálos gázolást. Ez analóg helyzet Ajkával. Egy rozzant kocsi is kocsi szükséghelyzetben, de nem lehet vele közveszélyes állapotban közlekedni. A tározó is rozzant volt, mi történt a karbantatásával? Amikor megvették tudták, erre utal hogy legutóbb pld. 25 éves korára hivatkoztak.