Én azt vélem amikor 5000 pengõ volt a benzin literje 1 kg kenyér is annyiba került ha nem többe. Persze kinek mi a fontos, kenyér és benzin ma is kb. egy árszinten vannak. Nem a benzin ára magas, a rávalót nehéz elõteremteni ha nem valami széltoló vagy szélhámozó állásban van az ember Link
Nem értem az "autógyûlöletet". Én lassan négy éve "kiszálltam" a mercibõl (pedig vegyes üzemû "zöldautó" és gázzal feleannyi költség mint benzinnel, olaj se folyik belõle de nem öko-megfontolások alapján tettem, pusztán nem akarok ártatlan életet kioltani ha vezetés közben rosszullétem miatt elszabadulna velem a nehéz kocsi) ám nagyobb távolságokra hiányzik. Itt helyben még elbringázgatok boltba vagy a városba, de ha be kell mennem Pestre szívsebészhez és nem ér rá valamelyik fiam bevinni, kész kínlódás gyalog bejutni emellett pénzben kb. annyiba kerül tömegközlekedéssel (hangoskodó részegek, kötekedõ csibészek között hogy a latrokat ne is említsem) mintha kocsival mentem volna. Ahol nincs más, ott szükséges az autó a helyváltoztatáshoz-szállításhoz. Pld. esetemben a HÉV állomás 6 km távol van, ami nekem gyalog már sok (már nem vagyok képes hosszabb hátizsákos gyalogtúrákra). Oké van bringa-elektromos bringa, ha a jobb külsejû bringát nem lopnák el/szét. Ha szem elõtt van, még lezárt kertbõl is ellopják ahogy nálam amikor még nem volt kutyám. Levente fiam egyszer tette le jó fél napra kerékpárját közterületen, ráadásul köztérfigyelõ kamera alatt háromujjnyi vastag lánccal odafogatva - távollétében kilopták nyergét, hátsó kerekét és mindent ami csak leszedhetõ volt. Buszmegálló is jó 3 km-re esik tõlem, emellett ritkán jár busz Pestre a HÉV legalább óránként (úgy kell nekem minek költöztem a világ végére? - de sokan mások is laknak hasonló helyen). A bringát fel lehet tenni a HÉV-re, viszont Pesten bringázni életveszélyes és folyamatos konfliktusok forrása, káromkodnak rád autósok gyalogosok egyaránt. Mondjatok egy olcsón üzemben tartható egyszerû kisautónál alkalmasabb és megfizethetõ alternatívát amikor az átlagos fiatalnak is nehéz megélni. (Manapság ötven év felett jobb meghalni (a társadalomnak se kell "eltartania" õt bár a maga idejében fiatalként õ is "eltartotta" korának öregjeit, nem beszélve a született testi fogyatékosokról, balesetben súlyosan megnyomorodottakról). A XXI.században élünk, a vándorbot-ló-lovaskocsi kora lejárt, az autó szükséges rossz DE csak nagyobb távolságokra/teherszállításra, NEM a kisboltba elugrani tejért ahogy sokan teszik teljesen feleslegesen. Ahová elég a bringa, oda LEGYEN ELÉG a bringa. Bár ez is csak annak megfelelõ aki még képes bringázni. Mindennapos szomorú látvány, egyesek emitt energiazabáló többtonnás monstrumokkal száguldoznak, amott botladozik a sokszor kigúnyolt kerekes bevásárlószatyrot kilométereken át vonszoló idõs néni aki már kerékpárra sem képes felülni. Amíg egészségesek, magabíró középkorúak és erõtõl duzzadó fiatalok sose gondolnak arra hogy õk is bármikor lehetnek segítségre szoruló tehetetlen betegek vagy egyszer õk is megöregednek. Némelyik közülük cinikusan a "Taigetoszt" vagy az euthanáziát véli megoldásnak, a beteg és/vagy idõs ember "nyûg" a társadalomnak. Tudtommal csak háborús veszélyhelyzetben szokás a feladatot hátráltató sebesültet agyonlõni. Közel 30 év autózás után, véleményem szerint helyváltoztatásra-szállításra szolgáló közlekedési eszköz fiatalnak-öregnek egyaránt szükséges különösen nagyobb távolságokra (idõs ember ha fel is tud ülni kerékpárra, nem biztos hogy eljut vele távolabbi városba) ehhez viszont már elég egy 50-250 cm3-es mopedautó biztonságos 40-60 km/ó sebességgel, védve az idõjárás viszontagságaitól (tapasztaltam, lehet de nem kellemes szakadó esõben-hóban-szélviharban bringázni). Aki száguldozni akar az száguldozzon a versenypályákon ha telik rá jövedelmébõl. Közutakra nem kellenek köz- és életveszélyes monstrumok javarészt csupán "vanitatum vanitas" az anyagi jólét úrhatnám fitogtatására. Napi átlagos helyváltoztatáshoz bõven elegendõ egy kisautó, hibrid vagy tisztán elektromos hajtással. Nagyobb távolságokra vonat, hajó (ennél már pedzegetik hogy újra használják a vitorlákat). A nyersolajkészletek kimerülésével mindenképp eljön az ideje egyszer. Nem az autót kellene szidni inkább a konstruktõreiket a világ érdekében kötelezni, egységesen változtassanak rajta. Távoli hasonlattal, légpuskával is lehet szórakozásból célba lõni, nem kell hozzá nehézgéppuska. Aki többre vágyik, legyen hivatásos vadász vagy katona tüzér üljön tankba. Egy erõs és nehéz autó bármikor emberéleteket kioltó fegyverré válhat mert benne ott lapul a leggyengébb láncszem az ember, aki lehet hogy épségben marad de rombolhat és vétlen emberéleteket olthat ki. Valamikor elég volt "egy lóerõ" is helyváltoztatásra-szállításra de változnak az idõk, életünk felgyorsult, szerintem az autó szükséges rossz akár a villanyáram mely veszélyes de hasznos. Kissé eltúlzott példának azon filózom, lakóhelyemen egy napelemrõl töltött elektromos golfautó is megtenné helyi közlekedésre, bevásárlásra.