Sikerült észlelnem a korábban említett, reggelente óramûpontosan megjelenõ kondenzcsík nélkül hangtalanul D felé sikló magányos repülõeszköz hangját - sugárhajtómû de hangja pusztán füllel nem érzékelhetõ csak irányérzékeny mikrofonnal. Gyakorlatilag "átlopakodik" az égen, aki nem néz fel, észre sem veszi. Érdekesség ezúttal hogy most vele egyidõben két külsõre-méretre hasonló eszköz kísérte, szintén halk csak mikrofonnal azonosítható motorzajjal. Mindhárom azonos magasságban haladt, ugyanabba az irányba tartott. A két gép nagyobb oldaltávolságban közrefogta a "vezérgépet", de ez a kettõ meglehetõs hosszú, legalább két hajtómûre utaló "kétsávos" kondenz-nyomot hagyott (úgy tapasztalom, a négyhajtómûvesek kondenze is három-négy repülõhossz után többnyire összeolvad kettõbe amit a légmozgás idõvel "összemos" egybe, valahol fotóm is van errõl). A hangja "megvan", a szárnyfelületeket néhány "ráutaló" vékony szürkés csík kivételével még egyiken sem tudtam kivenni ahogy a hajtómûveket sem, tán a kedvezõtlen látószög és korai világítás miatt, ráadásul szürkés mattfehérnek tûnnek "polírozott" csillogás helyett. Bolond passzió, megpróbálom nagytávcsõvel lefotózni hogy is néz ki. Amúgy nem lenne rossz ha minden repülõ ilyen zajtalan lenne, egy motoros siklóernyõ messzirõl, a helikopterek zaja látóhatár feletti megjelenésük elõtt hallható, kisgépek is messzirõl kerepelnek, a szúnyogirtó dübörgése rezgeti az ablakokat, a néhány "õsi" turbolégcsavaros nagygép búgása betölti az eget, a magasan repülõ sugárhajtásúak zaja méretfüggõ de a pesti nagykörút hajnali villamosainak zajával vethetõ egybe. Ehhez képest a "jó öreg" MIG-29 hangjától ég-föld összeszakadt ha a kifutó végén függõleges emelkedésbe kapta bömbölõ hajtómûvekkel pilótája. Kis OFF off - errõl beugrott egy katonai reptéren látott "tréfa" vagy talán "figyelmeztetés" amikor egyetlen apró gázkar-pöccintéssel a lángterelõ betonra kenték fel a mûködõ hajtómû mögött veszélyes közelségben útját rövidítõ segédmotorost (baj nélkül megúszta "csak" egy kanyarral felszaladt az ívelt részre mint egy bringás, "vót ám anyázás") nevet