Továbbra is január 5-e látszik egy "döntõ" napnak a folytatást illetõen. Addigra ugyanis a gfs megoldása szerint az atlanti AC szétmorzsolódik, ill. csupán Grönland térségeben marad egy bekerített - így vélhetõen feloszlásra ítélt - AC-terület. A Ny-i irányítás így általában véve egyre erõteljesebbé válhat Európában, de ez - ahogy korábban már írtam - nem a klasszikus zonalitás lesz, hanem egy "déli nyugati irányítás", azaz az erõsödõ nyugati drift déli pályákon érkezhet Európába. Ez elsõ közelításben a mi térségünkben (Alpok, Ny-Magyarország) gyakorta okoz kifejezett bárikus mocsárhelyzetet (tudom, "nyári" fogalom, de télen is elõfordul nevet ). A másik - ugyan jelen állás szerint kevésbé esélyes, de még mindig lehetséges - megoldás egy újabb teknõ ÉNy felõl. Személy szerint a nagytérségi rendszerek önnfenntartó jellegébõl kiindulva nem várok tartós zonalitást, hanem inkább a blocking folytatását, egy-egy intermezzóval érdekessé téve. Meglátjuk, már nem kell sokat aludnunk nevet