Információk az előrejelzési versenyhez
Versenyinformációk
A VERSENYSZABÁLYZATÚj előrejelzés elküldése az előrejelzési versenybe
A legutóbbi forduló eredménye
A verseny összesített állása
A 3 kieső fordulót nem tartalmazó összesített lista
A synop-kódok értelmezéséhez egy kis segítség
Szélirány-meghatározáshoz segítség
Stelvio segítségével megjelenített összesített ranglista
Stelvio segítségével megjelenített örökranglista
Stelvio segítségével megjelenített dicsőséglista
A meteorológiai állomások elhelyezkedése
A meteorológiai állomások beosztása
Azért a katonai repülőtereket is szépen beszippantotta a táviratok adattovábbítási problémája. Nem kerülnek fel normálisan sehová a SYNOP észlelések az észlelő által megfigyelt adatok (gondolok itt a felhőzetre, jelenidőre). Múltkor Kecskemét esetében az volt a mázlink, hogy OVC ment be a METAR táviratba, ami egyértelműsítette, hogy az égbolt teljesen borult, de ha mondjuk BKN ment volna be, már nem tudtuk volna, hogy az összfelhőzet mennyisége most öt, hat vagy hét okta, mert ugye a METAR-ban tök máshogyan mennek a dolgok. Most a BKN-nel tudok jönni, ugyanis ugye az erősen felhős égbolt, ami normális földfelszíni meteorológiai állomásokon hat, hét okta, míg repülőtereken más a történet METAR esetében, ott már az öt okta is erősen felhős.
Most a szolnoki esetben pedig szerencsére van ismeretségem, így ki fog derülni a pontos okta szám, esetlegesen jelenidő ha lesz, de hosszabb távon ez a rendszer így tarthatatlan lesz, így 2024-ben. Ennek hatására Kornéllal arra jutottunk, hogy a 2024. évi nyári versenykörtől kezdve nagy valószínűséggel ki fogjuk venni Kecskemét, Szolnok városok katonai repülőtereit. Építő jellegű hozzászólásukat szívesen várunk a dolgokkal kapcsolatban, ki melyik állomásokat tenné be pluszban a nyári körtől kezdve. Van nekünk egy Mosonmagyaróvárunk, ami nem játszik (még) a versenyben illetve egy Budapest-Pestszentlőrinc is. Én utóbbit nem igazán szeretném betenni, ugyanis van egy háztáji észlelőnk Jákli Imre személyében Újpestről. Úgyhogy az én eszmefutásomban még egy állomásra szükség lesz, illetve ha ti is így gondoljátok, akkor várjuk az esetleges helyszínötleteket. Ha pedig máshogy, akkor nyugodtan ragadjatok "tintát" és hallgatjuk az okfejtéseket.
Most a szolnoki esetben pedig szerencsére van ismeretségem, így ki fog derülni a pontos okta szám, esetlegesen jelenidő ha lesz, de hosszabb távon ez a rendszer így tarthatatlan lesz, így 2024-ben. Ennek hatására Kornéllal arra jutottunk, hogy a 2024. évi nyári versenykörtől kezdve nagy valószínűséggel ki fogjuk venni Kecskemét, Szolnok városok katonai repülőtereit. Építő jellegű hozzászólásukat szívesen várunk a dolgokkal kapcsolatban, ki melyik állomásokat tenné be pluszban a nyári körtől kezdve. Van nekünk egy Mosonmagyaróvárunk, ami nem játszik (még) a versenyben illetve egy Budapest-Pestszentlőrinc is. Én utóbbit nem igazán szeretném betenni, ugyanis van egy háztáji észlelőnk Jákli Imre személyében Újpestről. Úgyhogy az én eszmefutásomban még egy állomásra szükség lesz, illetve ha ti is így gondoljátok, akkor várjuk az esetleges helyszínötleteket. Ha pedig máshogy, akkor nyugodtan ragadjatok "tintát" és hallgatjuk az okfejtéseket.