Bioszféra
Az élelmiszer termelését illetõen tökéletesen igazad van Noli, hazánk lakossága számára az alapvetõ élelmiszereket itthon kell megtermelni és nem a világ másik felérõl megvenni idehozatni. Aki hazánkban nem õshonos élelmet, polipot egzotikus gyümölcsöket avagy távol-keleti fûszereket óhajt az hozasson magának külföldrõl, a lánckereskedõk jó pénzért boldogan ideszállítják neki. (Ez persze csak az együgyû átlagember vélelme, az "okosabbak" természetesen jobban tudják. Példának egy immár tízéves "okosság" 2001. január Link és és eredménye, a szemenként 80~100Ft-os cseresznye 2002. január Link Az ausztrál alma, kínai fokhagyma és marokkói paprika kapcsán érdemes visszatekinteni)
Igazad van, a racionális közlekedés/szállítás és üzemanyag-felhasználás nagyon szükséges. Be is vezetik AZONNAL mihelyt akadozni kezd a nyersolaj kitermelése. Szerintem a benzin magas ára nem fog önmagában eredményt hozni, emellett minden energiadrágulás így a szállítási költségek növekedése is mindig jelentkezik az élelmiszerek árában.
Igazad van, a racionális közlekedés/szállítás és üzemanyag-felhasználás nagyon szükséges. Be is vezetik AZONNAL mihelyt akadozni kezd a nyersolaj kitermelése. Szerintem a benzin magas ára nem fog önmagában eredményt hozni, emellett minden energiadrágulás így a szállítási költségek növekedése is mindig jelentkezik az élelmiszerek árában.
Persze, hogy tudom, racionális közlekedéssel. Igazán az lenne a jó, ha teljesen megszûnne a magánautózás és csak a nélkülözhetetlen közfeladatot ellátók (orvos, tûzoltó, rendõr) közlekedhetnének kocsival. Mindenki helyben termelt élelmiszert enne elsõdlegesen, nem ausztrál almát meg kínai fokhagymát marokkói paprikával... Biztosan jót tenne a világnak.
Illetve azért valamennyire sejtem abból kiindulva, hogy lassabak voltak az autók és hangosabbak, fõleg a régi (régi-új?) utakon: