Meteorológiai esélylatolgatások
A modellfutásokat nézve igen (tudod, miért írtam le külön, he-he!), ám így elkerül minket meleg szektora.
Továbbá valamely nap le is írtam, ez csak az egyik tényezõ, íme: Link
Továbbá valamely nap le is írtam, ez csak az egyik tényezõ, íme: Link
Hahó, kizárólag pályavonal ügyében nyilatkoztam, he-he!
Mediterrán ciklonok esetében közelebbit körvonalazni nem érdemes, hisz a finom nyomáseloszlás, a ciklon felhõrendszerének kiterjedése és mozgási sajátosságai, a felvett és a Balkánon és nálunk ledobott csapadéka, tehát csapadékmezejének kiterjedése és erõssége kizárólag a genezis után írható körül.
Alig emlékszem olyan, a jövõ hét közepi helyzetre hasonlító, tehát hideg/meleg ütközõzónába ténykedõ med.ciklonra, ami a 24órán túli modellfutásokat ne dobta volna sutba (fatális beletalálás elõfordult, tendenciózus eltalálás alig).
Így mennyiségi analízist elõzetes modellbõl táplálkozva tõlem nem hallani.
Mediterrán ciklonok esetében közelebbit körvonalazni nem érdemes, hisz a finom nyomáseloszlás, a ciklon felhõrendszerének kiterjedése és mozgási sajátosságai, a felvett és a Balkánon és nálunk ledobott csapadéka, tehát csapadékmezejének kiterjedése és erõssége kizárólag a genezis után írható körül.
Alig emlékszem olyan, a jövõ hét közepi helyzetre hasonlító, tehát hideg/meleg ütközõzónába ténykedõ med.ciklonra, ami a 24órán túli modellfutásokat ne dobta volna sutba (fatális beletalálás elõfordult, tendenciózus eltalálás alig).
Így mennyiségi analízist elõzetes modellbõl táplálkozva tõlem nem hallani.
Nos, talán a modellek számára lezárult a nagy tili-toli a med.ciklon pálya-elõrejelzése ügyében, ami lesz, az majd csak már genezistõl, he-he!
Összesítem a skicceimet (napi két fõterminus, 0 és 12Z):
Gfs: Link
Ecm: Link
Gem: Link
Ukmo: Link
Nogap: Link
Végül a Gfs összes futása 10-tõl: Link
A Gem lett végül a legészakabbi futásokkal számoló, utána jön a Gfs, majd az Ukmo és az Ecm, a legdélibb pályát a Nogap számolta.
A Gfs a körülményekhez képest nagyon jól összeszedett pályavonalakat adott, a két-három elszálló pályán kívül hellyel-közzel megerõsítette a csütörtök reggeli Szardínia-Szkopje-Bukarest várakozásom.
A Gem és az Ecm eléggé szétszórt futásokkal jött, az Ukmo nagyon stabilan adta a várakozásait.
A Nogap szinte "afrikázott" eleinte, õ futásról-futásra északra kúszó pályákkal jön.
Mindent egybevetve akármi is lesz már holnap, összességében óriási szórást nem láttunk a modellek között, a pályavonal ügyében nagyjából a Balkánon elhúzó és többé-kevésbé annak keleti részén felkanyarodó pályát rajzoltak.
Összesítem a skicceimet (napi két fõterminus, 0 és 12Z):
Gfs: Link
Ecm: Link
Gem: Link
Ukmo: Link
Nogap: Link
Végül a Gfs összes futása 10-tõl: Link
A Gem lett végül a legészakabbi futásokkal számoló, utána jön a Gfs, majd az Ukmo és az Ecm, a legdélibb pályát a Nogap számolta.
A Gfs a körülményekhez képest nagyon jól összeszedett pályavonalakat adott, a két-három elszálló pályán kívül hellyel-közzel megerõsítette a csütörtök reggeli Szardínia-Szkopje-Bukarest várakozásom.
A Gem és az Ecm eléggé szétszórt futásokkal jött, az Ukmo nagyon stabilan adta a várakozásait.
A Nogap szinte "afrikázott" eleinte, õ futásról-futásra északra kúszó pályákkal jön.
Mindent egybevetve akármi is lesz már holnap, összességében óriási szórást nem láttunk a modellek között, a pályavonal ügyében nagyjából a Balkánon elhúzó és többé-kevésbé annak keleti részén felkanyarodó pályát rajzoltak.