2024. december 03., kedd

Repülés

Adott napon: 
Keresés:
#766
Zoliii! Nem! nevet A csûrõk egy gondolattal arrébb vannak a szárny vége felé valóban, de mi nem arról beszéltünk és nem ott vált le az áramlás. Ott is szokott és máshol is. Azokat, amikre Te gondolsz ground spoilers-nek nevezik és valóban a földön nyitják ki, az is a fékszárny része, de mi a levegõben bizonyos fokokra kiengedett fékszárnyakra gondoltunk, flaps és pontosan annak a végén vált le az áramlás. Link
#764
Ez legalább emberi léptékû masina. :-) Alapvetõen tartok mindentõl, ami nagyobb egy hajszárítónál és berreg. :-)))
Egyszer repültem Korfura meg vissza egy Tu-154-gyel, de szabályosan halálfélelmem volt...
#763
Meg Repülõs Gizivel se... Link nevet
#762
Repülésrõl lévén szó,én ennél a "traktornál" kezdtem,végülis ennél ragadtam,mással még nemigen repültem sajnos.
Átgondolva ennél szó szerint érezhetõ a repülés minden fizikai jelensége(a mezõgazdasági repülésre volt csak lehetõségem),itt nemigazán találod magad szembe a "buszos" jelleggel.
Link
Itt épp Anarkit szúnyogmentesítettük 2006.nyarán:Link laza
Az aerodinamikai elv mindegyiknél ugyanaz,csak maga az eszköz más.
vidám
#761
:-)
Sokan kevernek, fõleg, hogy a keresztnevünk is azonos az érdeklõdési körünk mellett. :-))) Teljesen véletlen az egybeesés és a hasonlóság. De ugye, tudjuk, a világ igen kicsike. :-)

Gondolom, hogy egy repcsisnek fontos, hogy a kívülálló ne keverje a repcsi Gizikéjét a repcsi gõzekéjével, de ahhoz egészen alulról kellene kezdeni, hogy megtudjam, mi micsoda egy ilyen nagy masinán...
#760
Azért annyira nem egetverõ probléma,hogy bocsánatot kérj.
Részemrõl annyi volt a "nemmindegy",hogy melyik lapot mikor és mire használják.
(Dehogyis akartam a 2 hölgyeményt keverni egymással,számomra nagyonis különálló,és/de kedves egyéniségek vagytok! vidám )
nevet
#759
Én kérek elnézést, semmi közöm nincs a repülõgépekhez, bár papírrepcsiben profi vagyok. Felõlem hívhatják akárminek, dinamikailag akkor is akadály és kész. :-)

Mellesleg Nolit és nolát se illik keverni...
#758
Gyerekek,a fékszárnyat ne keverjük már össze semmivel,az a leszállásnál használt,és földetérés után fékezést elõsegítõ, a v.vezérsík tetején kinyitható áramlásrontó lap.
Amirõl beszéltek az a szárnyakon lévõ csûrõlap.
Érdekes a képen az a páracsík,Nolihoz hasonlóan nekem is az a véleményem,hogy az örvények a szárnyak végén lesznek láthatók idõnként,ott a legkisebb a légnyomás,bizonyos sebességnél kicsapódik a levegõ páratartalma(ld. a tornádók esete).
Speciel a képen látható tipusnál a szárnyvégre beépített lap miatt elvileg sohasem látható,hagyományos szárnytipusnál jelenik meg.
Az üzemanyagot nem tudom biztosra,melyik tipusnál hol engedik ki probléma esetén,de ahol ez látható lenne,az mindössze egy vékonyka "páracsík" formájában jelenne meg.
nevet
#756
Apu szerint egyértelmûen örvény. nevet Az üzemanyagot karnyi vastag csövön engedik ki, távol a hajtómûvektõl a szárnya vége felé, kifelé a fékszárnyaktól, bár gondolom géptípusa válogatja.
#755
Örülök, hogy Te is így gondolod.
Dinamikailag minden kiálló tárgy (akadály), ami az áramló közeg (jelen esetben levegõ) útjában van, örvényeket kelt. Az, hogy a szárnyvégi miért nem látszik, valószínû már lépték kérdése, mert ugye bizonyos határokon belül tud a légáramlat keveredése miatt kifagyni a pára (pont emiatt van a le- és felszállásoknál több örvény), a fékszárny meg ugye más szögben áll az áramló levegõben, mint a teljes szárnyak, így lehet, hogy ez a kis különbség pont elegendõ az örvény láthatóvá válásához.
(Ági képén én is csõszerûnek látom amúgy a csíkot) Agyalok rajta, hogy miként lehetne házi körülmények közt modellezni a dolgot.
#752
Sziasztok! Segítség kellene. Link Szerintetek mi látszik ezen a képen? Én szárnyvégi örvénynek gondoltam, de Nyuli szerint üzemanyagleeresztés is lehet, és most elbizonytalanított. Mit gondoltok?

Havazás előrejelzés

Utolsó észlelés

2024-12-03 00:22:49

Ercsi

2.5 °C

31500

RH: 88 | P: 1020.9

Észlelési napló

Térképek

Radar
map
Aktuális hõmérséklet
map
Aktuális szél
map

Utolsó kép

131646

Hírek, események

Indul a MetNet előrejelzési verseny sorozatának 41. sorozata

MetNet | 2024-11-02 11:38

pic
Kis pihenés után folytatódhat a meteorológiai megmérettetés, immáron 41.